توسعه کشاورزی همراه با تکنولوژی و بر پایه دانش نوین

مدیرجهادکشاورزی شهرکرد گفت: توسعه کشاورزی همراه با تکنولوژی و بر پایه دانش نوین امکان پذیر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرهاد رفیعی مدیر جهادکشاورزی شهرکرد اظهار داشت: به منظور آموزش و افزایش دانش و مهارت بهره برداران بخش کشاورزی شهرستان، شیوه‌های مختلف آموزشی به کار گرفته شد.

او با اشاره به اینکه توسعه کشاورزی همراه با تکنولوژی و بر پایه دانش نوین امکان پذیر است گفت: امسال بیش از ۱۰۶ برنامه آموزشی در این شهرستان اجرا گردید که حدود چهار هزار نفر روز از بهره برداران از طریق شیوه‌های مختلف آموزشی همچون آموزش‌های انفرادی، سایت‌های الگویی، مدرسه در مزرعه، دوره‌های مهارتی، کارگاه‌های آموزشی و روز مزرعه آموزش‌های لازم را فراگرفتند.

رفیعی اضافه کرد: این آموزش‌ها در زمینه‌های مختلف زراعی، باغی، دامی، دامپزشکی، تسهیلگری، صندوق‌های اعتبارات خرد، کسب و کار و کارآفرینی، تغذیه سالم و محصول سالم بودند.

او ادامه داد: امروزه رهیافت‌های سنتی در کشاورزی در جهت رفع مشکلات کشاورزی کارساز نیست و در بسیاری از امور تولیدی باید به دنبال روش‌های نوین دانش بنیان بود.

رفیعی با اشاره به اینکه آموزش نقش اساسی در تمامی زمینه‌ها به ویژه کشاورزی دارد گفت: باید نتایج تحقیقات و دانش روز به موقع و به صورت جامع و کامل در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.