با وجود اینکه بیمارستان ها و بیماران کرونایی به شدت به دستگاه تنفس مصنوعی نیازمندند در چنین شرایطی، کارخانه تولید این دستگاه تعطیل شده است .

حمیدرضا بهفر مقدم قائم مقام تولید شرکت احیا درمان پیشرفته، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: کارخانه احیا درمان پیشرفته که تولید دستگاه ونتیلاتور و یا همان تنفس مصنوعی را به عهده دارد در چنین شرایط دشواری که بیماران کرونایی با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند تعطیل شده است.

او ادامه داد: با توجه به شرایط سخت کرونایی در تمامی کشورها، و محدودیت پروازها، یک قطعه از این دستگاه که - کنترل لمسی -می باشد را با پرواز باری، که سه هفته به طول انجامید به تهران رساندیم.

قائم مقام تولید شرکت احیا درمان پیشرفته گفت: از تاریخ ۲۹ اسفند ماه تا الان، کارخانه تولید دستگاه تنفس مصنوعی فقط معطل همین یک قطعه است که گمرگ اجازه ورود آن را نمی‌دهد و کارخانه هم اکنون تعطیل شده است.

بهفر مقدم افزود: بیمارستان‌ها شدیدا به این دستگاه نیازمندند تا جائیکه حتی دیروز یکی از بیمارستان‌های نیشابور التماس فقط یک دستگاه تنفس مصنوعی را می‌کردند، اما به دلیل نبود این قطعه، نتوانستیم این دستگاه را ارسال کنیم.

او ادامه داد: طبق قوانین گمرکی باید ۹۰ درصد کالا ترخیص شود و فقط ۱۰ درصد هر کالایی باید در گمرک جهت انجام مراحل قانونی متوقف شود، اما در واقع چنین نیست و این قطعه هنوز ترخیص نشده است.

قائم مقام تولید شرکت احیا درمان پیشرفته گفت: با توجه به شرایط حاد کنونی ما روزانه، ۳۰ دستگاه ونتیلاتور و یا همان تنفس مصنوعی را قادر به تولید هستیم، اما با وجود این مشکل، تا الان از تولید ۲۵۰ دستگاه تنفس مصنوعی که مورد نیاز حیاتی بیماران کرونایی است عقب مانده ایم.

بهفر مقدم افزود: با وزارت بهداشت قرار داد ۱۰۰۰ دستگاه ونتیلاتور را بسته ایم و کارکنان این کارخانه به صورت سه شیفت تدارک دیده ایم که این تولید را از روزانه ۵ دستگاه به ۳۰ دستگاه برسانیم.

او ادامه داد: افزایش قیمت در این دستگاه منوط به ارز است اگر ارز دولتی به این دستگاه اختصاص پیدا کند قطعا، در شرایطی که کشور به این دستگاه نیاز مبرم و حیاتی دارد، قیمت بالا نخواهد رفت.

بیماران کرونایی چشم امیدشان به تصمیمات مسئولینی است که چرخ این کارخانه را راه بیاندازند، برای یک بیمار کرونایی، یک ثانیه هم ارزشمند است که زندگی دوباره را به آن هدیه کنید.

انتهای پیام// ف. غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Israel
ناشناس
۰۱:۳۷ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
ای بابا حیف شد