رئیس جمهور در ارتباطی زنده با استاندار و کادر درمانی بیمارستان شهید صدوقی در جریان آخرین وضعیت بیماری کرونا در یزد قرار گرفت.

تلاش کادر درمانی استان یزد هیچگاه فراموش نخواهد شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور در ابتدای این ارتباط تصویری ضمن قدردانی از تلاش پرسنل و کارکنان کادر درمانی استان برای مداوای بیماران کرونایی گفت: تلاش این عزیزان هیچگاه فراموش نخواهد شد.

حجت الاسلام روحانی با تشکر از اقدامات افراد نیکوکار یزدی در شرایط کنونی کشور افزود: استان یزد همواره دارای خیرین بسیار خوب، مردم متدین و دارای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی است که از سوی بخش خصوصی و خیرین احداث شده اند.

او ابراز امیدواری کرد که کشور بتواند از بحران کنونی کرونایی به خوبی عبور کند.

رئیس جمهور درباره اعتبارات دولتی اظهار داشت: اگر سهمی از استان‌ها مربوط به استان یزد پرداخت نشده است، حتما تذکر می‌دهیم که سهم استان یزد هم پرداخت شود.

او تصریح کرد: امروز هم یک بودجه‌ای برای وزارت بهداشت در نظر گرفتیم که دست آن‌ها با این بودجه دست بازتر خواهد شد و بهتر می‌توانند کمک کنند.

حجت الاسلام روحانی درباره خروج اتباع افغانستان از کشور، خاطرنشان کرد: نحوه بازگشت آن‌ها با کنترل‌های مناسب همراه خواهد بود.

رئیس جمهور با ذکر سوالاتی از استاندار یزد و کادر درمانی بیمارستان شهید صدوقی یزد در جریان وضعیت بیماران کرونایی در استان قرار گرفت.

محمدعلی طالبی استاندار یزد هم با اشاره به اینکه این استان در سرانه‌های بهداشتی و درمانی جزو برترین‌های کشور است، گفت: استان یزد به دلیل ارتباطاتی که با کانون‌های درگیر این بیماری در روز‌های ابتدایی داشت، به سرعت درگیر این بیماری شد.

طالبی افزود: ما به لحاظ تعداد بیماران نسبت به جمعیت، جزء چند استان بالای کشور بودیم، ولی خوشبختانه با زیرساخت‌های بسیار خوبی که در حوزه بهداشت و درمان داشتیم، خیلی زود توانستیم مدیریت کرده و الان به دوره تقریبا ثبات رسیدیم.

او تأکید کرد: ما کاهش بیماران را در بیمارستان‌ها داریم و امیدواریم طی روز‌های آینده به سمت کاهش بیمار حرکت کنیم.

استاندار ادامه داد: البته آمار بالای مثبت استان هم به نوعی نشان دهنده بیماریابی مناسب در استان است و کار خوبی که در این زمینه انجام می‌شود سبب شده تا آمار استان بالا باشد.

طالبی با اشاره به مشارکت بسیار خوب خیرین استان و واحد‌های صنعتی و معدنی استان در کمک به خرید تجهیزات مورد نیاز دانشگاه با محوریت خانه فرهنگ صدوقی گفت: بخش زیادی از نیاز‌های مراکز درمانی از این طریق تامین شد.

او اظهارداشت: متاسفانه در بحث اعتبارات دولتی استان یزد مورد توجه لازم قرار نگرفت و ما نتوانستیم اعتبارات مناسبی را از طریق وزارت بهداشت جذب کنیم.

 استاندار نسبت به روز‌های آینده ابراز نگرانی کرد و افزود: استان یزد یک استاندار مهاجر پذیر است و بسیاری از افراد غیر بومی ساکن یزد در روز‌های اخیر به شهر‌های خودشان رفتند و طی روز‌های آینده به استان برمی گردند و نگرانی‌هایی را برای ما ایجاد کرده است.

طالبی در پایان اضافه کرد: بر اساس آمار مستند تردد خودرو‌ها، در ورودی و خروجی استان با کاهش بالای ۷۰ درصدی روبرو هستیم و  افرادی هم که آمده اند هم اصالتا یزدی هستند.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار