زالی گفت: پلاسمای خون چند بیمار بهبودیافته به عنوان یک روش درمانی مکمل برای تزریق به بیماران کرونایی جداسازی شد.

اهدا پلاسما توسط کادر درمان مسیح دانشوری/ تکانه های سینوسی و افزایش میزان اپتلا به ددلیل ظاهر شدن علائم بیماری مسافرانبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا زالی فرمانده ستاد مدیریت مقابله با کرونا در کلانشهر تهران  در اخبار شبکه پنج  اظهار کرد: امروز جلسه‌ای با دادستان، نماینده شهرداری فرمانده سپاه تهران و نیروی انتظامی داشتیم که قرار شد تمام مصوبات ستاد مقابله با کرونا اجرایی و تمام اقدامات بازدارنده اعمال قانون شود.

او ادامه داد: شهرداری تهران تمام تلاش خود را برای تعطیلی بوستان‌ها و تفرجگاه‌های شهر انجام می‌دهد و ما شاهد اعمال مداخلات جدی‌تر خواهیم بود.

زالی بیان کرد: پلاسمای خون چند بیمار بهبودیافته به عنوان یک روش درمانی مکمل برای تزریق به بیماران کرونایی جداسازی شد. اهداکنندگان پلاسما برای انجام این اقدام، تعدادی از کادر درمان هستند که در هفته‌های اخیر به این بیماری مبتلا شدند و اکنون بهبود یافت‌اند. پلاسمای جداسازی شده به بیمارانی تزریق می‌شود که بیماری آنان هنوز به مرحله حاد نرسیده و به بستری در آی‌سی‌یو احتیاج پیدا نکرده‌اند.

او اضافه کرد: این روش، یک روش درمانی مستقل نیست و به صورت آزمایشی به سایر روش‌های درمانی اضافه می‌شود  و تجربه این کار در عرصه جهانی برای بیماری آنفولانزا، ابولا، HIV، و مرس انجام شده است و برای بیمارانی است که هنوز حال آنها حاد نشده است و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری نشده‌اند. این روش باعث کاهش تعداد بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه  می‌شود.

زالی گفت: به دلیل عدم توجه شهروندان تهرانی به توصیه‌ها و بازگشت مسافران نوروزی، ما شاهد برخی تکانه‌های سینوسی هستیم که این مسئله میزان ابتلا به بیماری کرونا را افزایش  می‌دهد که علت آن این است که برخی از افراد در هفته آخر اسفند اقدام به مسافرت کردند و پس از طی دوره کمون بیماری،  علائم آنها  به تازگی ظاهر شده است و همین موضوع موجب بستری شدن این افراد در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار