نگاهی به عملکرد قایقرانان در سال ۹۸

قایقرانان کشورمان در سال ۹۸ توانستند خوش بدرخشند.

به گزارش به گزارش خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، قایقرانی جزو پرمدال‌ترین رشته‌های ورزشی کشورمان است که ملی پوشان قایقران کشورمان در این رشته‌ها خوب درخشیده اند. در بخش معلولان و افراد عادی مدال‌های رنگارنگی کسب کرده اند. از جمله آن ها شهلا بهروزی راد ملی پوش پاراکانو کشورمان که توانسته برای اولین بار در تاریخ ایران تنها بانویی باشد که در شهریور ماه سال ۹۸ در مسابقات قهرمانی جهان در مجارستان مدال برنز را از آن خود کند و پرچم ایران را به اهتزاز درآورد. همچنین برای دومین بار پیاپی نیز توانست سهمیه پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ را صاحب شود.

حضور موفق در رقابت‌های بین المللی

تیم ملی جوانان و زیر ۲۳ سال آب‌های آرام به رقابت‌های جهانی رومانی اعزام شد که عملکرد خوبی هم در بخش زیر ۲۳ سال داشتند.

همچنین قایقرانان کشورمان در رقابت‌های قهرمانی جهان مجارستان حاضر شدند و تلاششان برای کسب سهمیه المپیک و پارالمپیک بود که شهلا بهروزی راد ملی پوش پاراکانو کشورمان با کسب مدال برنز به سهمیه المپیک دست پیدا کرد.

ملی پوشان آب‌های آرام ما در عرصه جهانی دستشان به سهمیه نرسید، اما در برخی مواد مثل کانو تک نفره عملکرد خوبی داشتند.

درخشش روئینگ سواران کشورمان

تیم ملی روئینگ ایران به رقابت‌های قهرمانی آسیا رفت و ملی پوشان کشورمان توانستند مدال‌های رنگارنگی کسب کنند. همزمان با رقابت‌های روئینگ قهرمانی آسیا، تیم‌های ملی کانوپولو بانوان و آقایان ایران نیز با کمک حامیان مالی در کاپ آسیا به آب زدند و روی سکو رفتند.

مدال آوری قایقرانان ایران در رقابت‌های ماراتن

تیم ملی قایقرانی ماراتن در رقابت‌های قهرمانی آسیا نیز درخشید و صاحب چندین مدال شد. در مجموع تلاششان این بود که در همه رقابت‌های مهم شرکت کنند و نتیجه بگیرند که با تلاش مربیان و ورزشکاران این اتفاق افتاد.

رشته بادبانی در انتخابی المپیک نماینده دارد

احمد احمدی ملی پوش بادبانی کشورمان نیز تمریناتش را ادامه می‌دهد و در رقابت‌های انتخابی المپیک هم شرکت کرد. احمدی هم اکنون نیز در اسپانیا تمرین می‌کند. قرار بود که در ۲۶ اسفند ۹۸ برای حضور در انتخابی المپیک راهی ابوظبی شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا مسابقه اش لغو و به زمان دیگری موکول شد. همچنین تیم‌های ملی قایقرانی در رشته دراگون بوت نیز راهی رقابت‌های مختلف در تایلند و ابوظبی شدند. ورزشکاران کشورمان در دراگون بوت نیز عملکرد بسیار خوبی در رویداد‌های بین المللی داشتند.

قایقرانان کشورمان خود را برای مسابقات کسب سهمیه المپیک در ماده‌های روئینگ، کایاک، آب‌های آرام، اسلالوم بادبانی آماده می‌کنند.

اردو‌ها برای رشته‌های مختلف در دریاچه آزادی برگزار شد، همچنین تمرینات زمستانی ملی پوشان قایقرانی کشورمان هم در مناطق جنوبی کشورمان در قشم و بندر دیلم و ... برگزار شد و تمامی نفرات خود را برای مسابقات کسب سهمیه المپیک آماده کرده بودند.
قرار بود مسابقات قایقرانان کشورمان برای کسب سهمیه المپیک در فروردین ماه سال ۹۹ برگزار شود، به دلیل شیوع ویروس کرونا تمامی مسابقات لغو شدند.

حال قایقرانان کشورمان در انتظار تصمیمات کنفدراسیون آسیا و جهان برای برگزاری مسابقات هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار