استاندار خوزستان تصمیمات اتخاذ شده در شورای تامین استان درخصوص قطع زنجیره ویروس کرونا را تشریح کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی استاندار و نماینده عالی دولت در استان خوزستان گفت: براساس دستورالعمل کشوری بر لزوم اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا و کاهش شیوع بیش از پیش آن، شورای تامین استان، امروز جمعه ۸ فروردین ۹۹ تشکیل شد.

او افزود: در این شورا که با حضور مسئولان دستگاه‌های زیربط برگزار گردید، هماهنگی‌ها و تبادل نظر‌های مختلفی صورت گرفت و به منظور بومی سازی دستور العمل کشوری فاصله گذاری اجتماعی، تصمیماتی اتخاذ شد.

شریعتی، ممنوعیت تردد خودرو‌های غیربومی و افراد غیرساکن و جلوگیری از ورود خودرو‌ها و افراد غیربومی در شهرستان‌های تابعه استان خوزستان را از جمله تصمیمات اتخاذ شده در شورای تامین عنوان کرد و بیان داشت: در این طرح افراد بومی هر منطقه با ارائه و کنترل کارت ملی و بیمه نامه خودرو آن‌ها انجام می‌شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: افراد غیربومی و غیرساکن باید هر چه سریع‌تر شهر‌های استان را ترک کنند، ضمن اینکه مدارس در تمامی مقاطع تحصیلی، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی دولتی و خصوصی تا پایان اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی تعطیل هستند.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان تصریح کرد: پارک ها، تفرجگاه ها، استخرها، مکان‌های تفریحی و مکان‌های تجمع تعطیل هستند و با افراد متخلف برخورد جدی و قاطعانه صورت می‌گیرد.

به شریعتی، برگزاری هر گونه مراسم تجمع از جمله؛ ختم، عروسی، مذهبی، فرهنگی، تشییع جنازه و... همچنان ممنوع است، ضمن اینکه حرکت قطار‌ها و اتوبوس‌های مسافربری درون و برون استانی نیز امکانپذیر نیست، اما تردد قطار‌های باربری مانعی ندارد.

به گفته این مقام مسئول، پرواز هواپیما‌ها باید به حداقل برسد و حداکثر محدودیت‌ها و رعایت الزامات بهداشتی نیز اعمال گردد.

او تصریح کرد: در شهرستان‌های خرمشهر، آبادان، شادگان و اندیمشک که وضعیت قرمز دارند، اقدامات و محدودیت‌های سختگیرانه تری اعمال می‌شود و تا فردا شنبه ۹ فروردین ماه نیز تصمیمات جدی برای شهرستان‌های مذکور اتخاذ و اعمال خواهد شد.

غلامرضا شریعتی تاکید کرد: حفظ سلامت و جان مردم خط قرمز ما است و از هیچ تلاش و اقدامی به منظور حفظ آن دریغ نمی‌کنیم و با متخلفان و افرادی که خلاف قوانین و مصوبات عمل کنند، مماشات نخواهیم کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.