کرونا بازار قارچ دکمه‌ای را کساد کرد

در پی شیوع ویروس کرونا و کاهش تردد بین استانی، قیمت قارچ دکمه‌ای در چهارمحال و بختیاری به نصف رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ابراهیم شیرانی مدیر امور باغبانی اداره کل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در پی شیوع ویروس کرونا و کاهش تردد بین استانی، هم اکنون قیمت قارچ دکمه‌ای در استان ۵۰ درصد کاهش یافته است.

او با بیان اینکه قیمت هر کیلوگرم محصول قارچ دکمه‌ای در استان ۱۲۰ هزار ریال بود افزود: با شیوع ویروس کرونا و کسادی بازار، قیمت هر کیلوگرم از این محصول به ۶۰ هزار ریال رسیده که پایین‌تر از قیمت تمام شده تولید است.

شیرانی اضافه کرد: بیش از ۷۰ درصد قارچ تولیدی به استان‌های اصفهان و خوزستان ارسال می‌شود، که با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور و کاهش حمل و نقل، بخش عمده‌ای از محصول قارچ تولیدی استان روی دست تولیدکنندگان مانده است.

او به تولید بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ تن محصول قارچ دکمه‌ای در این استان در سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: این استان رتبه پنجم تولید این محصول در کشور را دارد.

شیرانی ادامه داد: با برنامه ریزی انجام شده در سال ۹۹ بیش از ۲۰۰ تن محصول قارچ به تولیدات این استان افزوده خواهد شد که تولید این محصول در استان با توجه شرایط آب و هوایی، از ظرفیت بالای برخوردار است.

او میزان اشتغال در زمینه تولید قارچ استان را ۸۰۰ نفر اعلام و اضافه کرد: از این تعداد ۱۵۰ نفر در مشاغل خانگی و ۶۵۰ نفر نیز در واحد‌های صنعتی مشغول به کار هستند.

شیرانی، توسعه کشت‌های متراکم و گلخانه‌ای را از سیاست‌های وزارت جهادکشاورزی بیان کرد و افزود: ۳۰ واحد صنعتی و ۱۵۰ واحد تولید خانگی در خصوص تولید قارچ دکمه‌ای در استان فعال است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار