استاندارگیلان گفت: طرح فاصله گذاری اجتماعی برای پیشگیری و قطع زنجیره چرخه ویروس کرونا در حال اجراست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع استاندار گیلان در بازدید از روند اجرای طرح فاصله‌ گذاری اجتماعی در رودبار گفت: توجه به توصیه های پزشکی و در خانه ماندن ، کاهش ترددها ، تعطیلی بسیاری از مراسم و اجتماعات ، بسته شدن تعداد قابل توجهی از فروشگاه ها ، اصناف و بازاریان ، بخشی از اقدامات برای قطع زنجیره چرخه ویروس کرونا بود.

او با بیان اینکه، فاصله گذاری اجتماعی می ‌تواند کمک موثرتری برای پیشگیری از ترددهای غیرضروری بین استان ها و شهرها داشته باشد، افزود: از نخستین دقایق اجرای طرح در ورودی جنوبی استان از قزوین تا رودبار ، حدود 50 درصد کاهش تردد گزارش شده است.

استاندار گیلان گفت : با اجرای این طرح ، خودروها و مسافران غیربومی در ورودی های گیلان بازگردانده شدند.

ارسلان زارع افزود : با سعه صدر ماموران نیروی انتظامی و افرادی که عهده ‌دار مسئولیت اجرای این طرح هستند با توضیحات آنان ، رانندگان غیر بومی قانع شده و بدون تنش برگشتند.

او با بیان اینکه ،برای اجرای این طرح پشتوانه قانونی و قاطعیت لازم است و دادستان استان و شهرستان ها حامی طرح هستند ، گفت : اگر رانندگان خودروها از مقررات اطاعت نکنند ، ۵۰۰ هزار تومان جریمه شده و خودروی آن ها با اخذ هزینه‌های پارکینگ به مدت یک ماه توقیف می شود.

استاندار گیلان در پایان تصریح کرد : صاحبان اصنافی که در این ایام ، داوطلبانه محل کسب خود را تعطیل نکنند ، مغازه آنها طبق قانون به مدت یک ماه پلمپ می شود.

 

انتهای پیام / ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.