شهردار گله دار گفت: خسارت وارده سیل به کوچه‌ها و معابر سطح شهر و منازل مسکونی و تجاری گله دار بیش از ۲۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالعزیز عبدالله زاده شهردار گله دار بیان کرد: بارندگی‌های سوم فروردین در شهر گله دار سبب جاری شدن سیل و خسارت فراوان به تأسیسات زیربنایی، زمین‌های زراعی و محصولات کشاورزی و تخریب منازل مسکونی و تجاری شد.

او، تصریح کرد: خسارت وارده به تأسیسات و شبکه‌های آب، برق، و گاز گله دار فارس در سیل اخیر، هزینه‌ای بالغ بر ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

عبدالله زاده با اشاره به اینکه خسارت وارده به کوچه‌ها و معابر سطح شهر و منازل مسکونی و تجاری گله دار ۲۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برآورد شده است، ادامه داد: به اراضی، محصولات کشاورزی و رودخانه‌های سطح شهر نیز، هزینه‌ای بالغ بر ۴۴ میلیارد تومان برآورد خسارت شده است.

شهردار گله دار افزود: علت جاری شدن سیل اخیر را شدت بارندگی در مدت زمان کوتاه دانست و افزود: به صورت شبانه روزی در حال تلاش هستیم تا مشکلات بوجود آمده را رفع کنیم.

عبدالله زاده با اشاره به نبود امکانات کافی در خدمات رسانی به شهروندان در این موقعیت حساس، اضافه کرد: با مکاتبات انجام شده با فرمانداری و اداره راه و شهرسازی، از دیروز سه دستگاه بلدوزر راه سازی، ترمیم سیل بند‌های آسیب دیده در سیل اخیر را آغاز کرده است.

او، اظهار کرد: پاکسازی‌های سطح شهر توسط نیرو‌های شهرداری به دلیل حجم بالای گل و لای تمامی معابر شهر هنوز باز نشده و تردد در بعضی از خیابان‌ها در حال انجام است.

شهردار گله دار تاکید کرد: با اشاره به هشدار‌های هواشناسی در مورد بارندگی ۲۴ ساعت آینده شهروندان از رفتن به نقاط پرمخاطره و سفر‌های غیرضروری اجتناب کنند.

عبد الله زاده گفت: بلوار امام شافعی محله دهنو گله دار یکی از بلوار‌های اصلی شهر بود که به طور کامل تخریب شده است.

همچنین سعید علیپور رئیس آبفای شهر گله دار، ضمن درخواست از شهروندان گله داری برای رعایت استفاده بهینه از آب مصرفی بیان کرد: از ۹ فرودین ماه امسال آب ۸۰ درصد از مشترکان شهر گله دار وصل، و عملیات تجهیز چاه جدید الحفر آغاز می‌شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار