معاون سازمان هواپیمایی گفت:محدودیت پرواز ایجاد شده اما پرواز‌های باری و پشتیبانی برای جابه جایی کالا‌ها برقرار است.

مرتضی دهقان معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشور در گفت  و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه به دلیل نقش حمل و نقل هوایی در پشتیبانی و تامین اقلام ضروری و فوری، پرواز‌ها با توجه به نیاز مراکز استان‌ها برقرار است گفت: در راستای تصمیمات ستاد ملی کرونا و ایجاد محدودیت برای بخش حمل ونقل عمومی کشور بخش عمده‌ای پرواز‌ها در تعدادی از شهر‌های کشور محدود شد و در مسیر‌های غیر ضرور متناسب با درخواست استانداران و تایید مقامات ذیربط با محدودیت‌های لازم اعمال می‌شود.

او اظهار کرد: با توجه به توصیه‌های انجام شده مبنی بر کاهش سفر‌ها و اعمال محدودیت در تردد‌ها به منظور توقف چرخه انتشار ویروس کرونا و کاهش بیماری‌های ناشی از آن، به اطلاع مسافران بخش هوایی می‌رساند از انجام سفر‌های غیر ضرور خودداری و مسافرت‌های خود را به حداقل کاهش دهند.

او تصریح کرد: به منظور کاهش شیوع بیماری و جلوگیری از انتقال آن به سایرین، در فرودگاهها، تست‌های غربالگری انجام و از ادامه سفر مسافران مشکوک به بیماری ممانعت می‌شود.

دهقان با بیان اینکه در حین سفر و حضور در فرودگاه و هواپیما از ماسک استفاده و رعایت توصیه‌های بهداشتی بعمل آید افزود: تمامی مسافران در زمان ورود به فرودگاه به صورت کامل غربالگری و پایش می‌شود.

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: فرودگاه‌ها و شرکت‌های هواپیمایی ملزم به انجام توصیه‌های بهداشتی در ضد عفونی اماکن عمومی از جمله ترمینال‌ها و هواپیما‌ها هستند و بر اساس مقررات ابلاغی اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

او اظهار کرد: با توجه به اینکه انجام پرواز علاوه بر جابجائی مسافران نقش پشتیبانی در تامین اقلام ضروری و فوری نیز داراست لذا با توجه به نیاز مراکز استان‌ها پرواز‌ها برقرار بوده و در مسیر‌های غیر ضرور با توجه به درخواست استانداران و تایید مقامات ذیربط محدودیت‌های لازم اعمال می‌شود.


بیشتر بخوانیدپرواز به عسلویه از چهار فرودگاه کشور متوقف شد


دهقان با بیان اینکه تمامی پرواز‌های باری برای جابه جایی کالا‌ها انجام می‌شود گفت: هیچ مشکلی از لحاظ جابه جایی بار و پشتیبانی وجود ندارد و در این زمینه بخش حمل ونقل هوایی همکاری‌های بسیار زیادی انجام می‌دهد.

او ادامه داد: تمامی پرواز‌ها برای جابه جایی کالا‌های اساسی به ویژه در این شرایط انجام می‌شود و هیچ مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار