رئیس بازرسی اتاق اصناف کرمانشاه گفت : از امروز اصناف متخلف از طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، پلمب و جریمه خواهند شد. هشدار اتاق اصناف کرمانشاه به کسبه و بازاریان: تعطیل نکنید پلمب می‌شوید

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاهرامین پهلوانی رئیس بازرسی اتاق اصناف کرمانشاه گفت : مورخه ۲۴ اسفندماه دستور تعطیلی اصناف با توجه به شیوع ویروس کرونا صادر شد که بلافاصله اکیپی متشکل از نماینده دادستان، پلیس اماکن، یگان امداد، بازرسی اصناف و اجرائیات تشکیل و وارد بازار شد.

او به همکاری خوب برخی از اتحادیه‌ها از جمله طلافروشان، زرگرها، املاک، نمایشگاه‌داران اتومبیل و... اشاره و گفت : ۲۶ اسفندماه طی بخشنامه‌ای دیگر اعلام شد که کاسبی مشکلی ندارد که روز بعد اعلام کردند، نه اصناف غیرضروری تعطیل شود.

رئیس بازرسی اتاق اصناف کرمانشاه افزود: این بخشنامه‌های چند دستوری سبب نگرانی کسبه شد، با این وجود خیلی‌ها همکاری کردند.

او با اشاره به حمایت مسؤولان دولتی از اصناف با توجه به شرایط موجود، گفت: نگرفتن مالیات و عدم صدور گواهی چک برگشتی تا سه ماه برای کمک به اصناف استان در نظر گرفته شده است.

پهلوانی با تاکید بر ترجیح دادن منافع ملی بر منافع فردی، گفت: طبق بخشنامه اجرایی طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در ابتدا از اصناف و بازار خواسته شد که مراکز غیرضروری را با هدف جلوگیری و مقابله با ویروس کرونا تعطیل کنند، اما چنانچه صنفی به این توصیه‌ها توجه نکند، از امروز واحد صنفی متخلف پلمب و متصدی متخلف نیز به مراجع قضایی معرفی و جریمه خواهد شد.

او گفت: این محدودیت و برخورد قضایی برای واحد‌های عرضه اقلام غیرضروری مردم بوده و شامل اصنافی که مایحتاج غذایی و دارویی مردم را عرضه می‌کنند (فروشگاه‌های زنجیره‌ای، خواربارفروش‌ها، خبازی‌ها، قصابی‌ها، داروخانه‌ها) نمی‌شود.

او افزود: بازار و مراکز فروش تجاری از مهمترین زنجیره انتقال بیماری کرونا محسوب می‌شوند اگر مردم همکاری کنند از منازل خود بیرون نیایند، کسبه بازار مشتری نخواهند داشت و تعطیل می‌کنند باید مردم توجه داشته باشند و خود برای تعطیلی بازار به بازرسان کمک کنند .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.