رییس دبیرخانه کارگروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به شیوع بیماری کرونا در عمده کشور‌های جهان اشاره کرد .

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه حسین بیگلری رییس دبیرخانه کارگروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به شیوع بیماری کرونا در عمده کشور‌های جهان گفت : در حال حاضر آنطور که سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده این ویروس به بزرگترین بحران بهداشتی قرن تبدیل شده و بسیاری کشور‌های جهان با آن درگیر هستند.

او گفت : این میزان همه گیری گسترده آن هم در این سطح وسیع از جهان تاکنون سابقه نداشته و همین امر موجب شده حساسیت‌ها در خصوص این بیماری افزایش یابد و افراد باید مراقبت بیشتری در بحث پیشگیری و عدم ابتلا به این بیماری داشته باشند.

بیگلری گفت: قطع زنجیره انسانی انتقال بیماری مهمترین عامل کنترل این ویروس است، بنابراین افراد باید از هرآنچه که موجب ایجاد این زنجیره می‌شود خودداری کنند.

او افزود: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده تجمع، تماس و تردد سه عامل مهم در انتقال این بیماری هستند که باید از آن‌ها دوری کرد.

رییس دبیرخانه کارگروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در تجمعات انسانی احتمال انتقال ویروس بالا می‌رود و اگر فرد بیماری در جمع باشد به راحتی می‌تواند افراد حاضر در آن جمع را آلوده کند.

او افزود: در تماس فرد به فرد هم که شامل روبوسی، دست دادن، در آغوش گرفتن و... است انتقال این ویروس به راحتی از طریق قطرات تنفسی فرد بیمار انجام می‌شود.

بیگلری گفت: در بحث تردد هم از آنجا که این ویروس ماندگاری بسیاری بر روی وسایل و اشیا دارد، موجب می‌شود تا اگر فرد بیماری از محلی عبور کرده و با وسایل آن تماس داشته است، افراد بعدی نیز با تردد در همان محل و تماس با اشیای آلوده به این بیماری مبتلا شوند.

او افزود: بنابراین توصیه می‌شود افراد توجه به این سه عامل مهم یعنی تجمع، تماس و تردد را جدی گرفته و برای حفظ سلامت خود و دیگران از این سه تا حد امکان دوری کنند .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.