ستاری گفت: دو شرکت دانش بنیان روزانه ۳۵ دستگاه ونتیلاتور تولید می‌کنند و محصولات آنها استانداردهای اروپایی را دارند

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور اظهار کرد: از هفته گذشته یکی از شرکت‌های دانش بنیان هفته‌ای ۸۰ هزار کیت تشخیص بیماری کرونا تولید می‌کند.

او افزود: در این هفته حداقل دو شرکت دانش بنیان دیگر کار تولید کیت‌های تشخیصی بیماری را انجام می‌دهند و خوشبختانه باید بگویم که در زمینه ساخت دستگاه‌های تولید ماسک اتفاقات خوبی در کشور رقم خورده است، به طوری که سه شرکت دانش بنیان تولید دستگاه ماسک را به طور انبوه انجام می‌دهند و تعداد سفارشات صورت گرفته به این شرکت‌ها قابل توجه است.

ستاری تاکید کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه نانو، ماسک ان - ۹۵ بیمارستانی را تولید می‌کنند، به طوری که امروزه این موضوع باعث شده است تا بسیاری از مشکلات کادر درمان حل شود.

او با اشاره به اینکه در زمینه تولید تجهیزات پزشکی اتفاقات خوبی مانند تولید دستگاه ونتیلاتور در کشور در حال رخ دادن است، افزود: تمام کشورهای دنیا از جمله آمریکا در حوزه تجهیزات پزشکی دچار مشکلاتی هستند اما خوشبختانه دو شرکت دانش بنیان روزانه ۳۵ دستگاه ونتیلاتور تولید می‌کنند و محصولات آنها استانداردهای اروپایی را دارند و قبل از شروع این بحران نیز تولیدات خود را به اروپا صادر می‌کردند. ما به طور جدی به دنبال توسعه این شرکت‌ها در کشور هستیم.

او بیان کرد: سه مجموعه در تولید واکسن کارهای تحقیقاتی را انجام می‌دهند؛ وزارت بهداشت پروتکل‌های اخلاقی را به ما اعلام کرده است و احتمالاً پروتکل‌های جدید از طرف وزارت بهداشت به معاونت علمی و فناوری اعلام می‌شود.

او ادامه داد: تعداد زیادی دارو در مرحله تحقیق و بررسی است و اتفاقات خوبی در آینده خواهد افتاد. بیش از ۱۰۰ طرح در حوزه دارو و واکسن در حال بررسی هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
روزي سه هزار نفر دارن ميگيرن اونوقت روزي ٣٥ تا دستگاه ميسازيم
خب چرا كمبودا رو وارد نميكنيم
نكنه وقت رو برا كاسبي مناسب ديدن و جوون آدما براشون مهم نيست و بخاطر افزايش توليد جلوي واردات رو گرفتن ؟
آخرین اخبار