معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد از آماده سازی تور‌های مجازی ناطق از ظرفیت‌های گردشگری مشهد خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، نرگس شالچیان معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: باتوجه به شرایط ویژه کشور و لزوم خانه نشینی مردم، برآن شدیم تا با تهیه تور‌های مجازی بسیار زیبا و باکیفیت از جاذبه‌های گردشگری مشهد، بازدید از این اماکن را بصورت مجازی برای شهروندان و هموطنان کشور فراهم کنیم.


او ادامه داد: در این تور‌های مجازی ناطق برای اولین بار توضیحات و تاریخچه مکان برای مخاطبین بصورت صوتی همزمان پخش می‌شود تا همراه با گردش در آن مکان بتوانند به توضیحات تکمیلی آن نیز گوش دهند و لذت گردش برایشان افزون گردد.

معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با بیان اینکه در تهیه این تور‌ها بصورت ۱۰۰درصدی از توان و ظرفیت درون سازمانی استفاده شده، گفت: در گام نخست ۴ تور از مجموعه توس، خانه‌های تاریخی داروغه و توکلی و حمام مهدی‌قلی‌بیک ساخته شده و صدا گذاری شده و تولید تور‌های ظرفیت‌های دیگر گردشگری ازجمله بوستان‌های مینیاتوری، ملت، باغ ملی منطقه سپاد به مراحل پایانی خود نزدیک است.

شالچیان افزود: به زودی قابلیت‌های دیگری ازجمله امکان انتخاب گویش به زبان‌های انگلیسی و عربی، امکان شرکت در مسابقات و سرگرمی‌های درج شده در تور‌ها اضافه می‌شود و جوایز و امتیازاتی نیز برای شرکت کنندگان در این مسابقات درنظر گرفته می‌شود.

او ادامه داد: تور مجموعه فردوسی برای اولین بار شامل ۴۳ مکان است که از ابتدای بلوار شاهنامه و با معرفی المان‌های شخصیت‌های شاهنامه آغاز و در مسیر به آرامگاه، موزه شه لافتی، بنای هارونیه، جلوخان آرامگاه و در نهایت مجموعه آرامگاه فردوسی معرفی می‌شود. همچنین برای اولین بار از کهن‌دژ تاریخی تابران تصویربرداری و در تور درج شده است

معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به آدرس https://b۲n.ir/۷۹۰۷۹۷ از این تور‌ها بازدید کنند.

انتهای پیام//ف. ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.