جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ترمیم و تقویت ۱۴ کیلومتر از سیل بند‌های مناطق سیل زده، راه اندازی تعمیرگاه های خودرو و لوازم خانگی و احداث بیمارستان صحرایی را از جمله اقدامات سپاه در مناطق سیل زده جنوب استان کرمان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سردار محمد مطهری جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه بروز سیل ابتدای امسال در جنوب استان کرمان، خسارت‌های زیادی را در منطقه به ویژه در شهر‌های رودبار، جازموریان و زهکلوت وارد کرده است، گفت: از همان ابتدا فرماندهان سپاه در شهر زهکلوت حضور پیدا کردند و در حوزه‌های مهندسی، خدماتی، درمانی، بهداشتی و ضدعفونی اقداماتی را انجام دادند.

او به اقدامات مهندسی انجام شده اشاره کرد و افزود: تقویت و ترمیم سیل بند شهر زهکلوت و سیل بند‌های روستا‌های دیگر در نزدیکی شهر زهکلوت در دستور کار ما قرار دارد که از ابتدای بروز سیل تاکنون حدود ۱۴ کیلومتر از این سیل بند‌ها، تقویت و ترمیم شده است.

سردار مطهری گفت: در حوزه خدمات نیز با به کارگیری گروه‌های جهادی در قالب قرارگاه خدمات اجتماعی جبهه انقلاب با حضور نیروهای انقلابی و جهادی، تخلیه آب منازل مردم در شهر‌ها و روستاها، لایه روبی از منازل و خیابان‌ها و ضدعفونی منازل صورت گرفت که ضدعفونی کردن منازل همچنان ادامه دارد.

او به راه اندازی کارواش برای شستن قالی‌های مردم مناطق سیل زده اشاره کرد و افزود: تعمیرگاه‌های مکانیکی برای تعمیر خودرو‌ها و تعمیرگاه‌های لوازم خانگی در شهر رودبار و زهکلوت راه اندازی شده که با مراجعه به مغازه‌ها و منازل مردم در صورت لزوم به آن‌ها خدمت رسانی می‌کنند.

 جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان همچنین به راه‌اندازی بیمارستان صحرایی اشاره کرد و گفت: این بیمارستان به مدت چهار روز به همت نیروی دریایی سپاه برای خدمت‌رسانی به مردم منطقه راه اندازی شد که تاکنون به بیش از ۲ هزار مراجعه کننده با رعایت نکات بهداشتی مربوط به کرونا خدمات ارائه کرده است.

او گفت: در مناطق سیل‌زده، بسیاری از آب نما‌ها، پل‌ها، راه ها و جاده‌های شهر‌ی و روستایی تخریب شده است که با توجه به مرحله دوم سیل، نیازمند حضور پررنگ‌تر و بیشتر دستگاه‌های مربوطه هستیم.

انتهای پیام/ م 

برچسب ها: سیل ، سپاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار