رئیس انجمن معادن و صنایع معدنی خراسان رضوی گفت: لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در معادنی که کارگران آن ناچار به فعالیت در کنار یکدیگر بودند، باعث تعطیلی موقت و دست از کار کشیدن کارگران آن‌ها شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین حسین زاده رئیس انجمن معادن و صنایع معدنی خراسان رضوی گفت: لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در معادنی که کارگران آن ناچار به فعالیت در کنار یکدیگر بودند، باعث تعطیلی موقت و دست از کار کشیدن کارگران آن‌ها شد.

او ادامه داد: با این حال برخی معادن و صنایع معدنی مرتبط با آن که نحوه فعالیت کارگران در آن‌ها به صورت جدا از هم بوده و امکان انتقال ویروس کرونا کمتر است تعطیل نشده و فعالیت آن‌ها طبق روال قبل ادامه دارد.

رئیس انجمن معادن و صنایع معدنی خراسان رضوی گفت: بخش‌های مختلف تولید مانند حلقه‌های زنجیر به یکدیگر متصل هستند و تعطیلی فعالیت یک بخش بر بخش‌های دیگر نیز اثر می‌گذارد لذا تعطیلی معادن سایر بخش‌های تولید را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

حسین زاده افزود: یک تا دو هفته بعد از تعطیلات عید نوروز اثرات و تبعات شیوع کرونا بر فعالیت‌های معدنی استان آشکار شده و قابل اندازه گیری خواهد بود.

محبعلی ترکاشوند معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این خصوص گفت: با شیوع کرونا در این استان، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مرخصی‌های اجباری کارگران، باعث کاهش نیروی کار در برخی معادن و تعطیلی یا نیمه تعطیلی آن‌ها شد.

او تصریح کرد: به همین منظور این سازمان به همه بهره برداران معادن و دارندگان پروانه‌های اکتشاف اعلام کرد در صورت وجود هرگونه آسیب اقتصادی و کاری ناشی از کرونا اعم از نبود استخراج و بهره برداری معدن و همچنین نبود اکتشاف ماده معدنی مراتب را به این سازمان اعلام کنند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: درخواست‌های دریافت شده از صاحبان معادن خراسان رضوی در کارگروه مشترک خانه معادن و این سازمان بررسی و نتیجه آن در دستور کار شورای معادن و کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قرار می‌گیرد.

ترکاشوند افزود: به احتمال بسیار برای معدنکاران متضرر ناشی از کرونا تخفیف‌هایی در دریافت حقوق دولتی، حق بیمه تامین اجتماعی یا استمهال تسهیلات بانکی در نظر گرفته می‌شود.

ترکاشوند افزود: صاحبان معادن باید درخواست‌های خود را به صورت غیرحضوری و از طریق دورنگار شماره ۳۷۶۸۵۲۶۵ خانه معدن خراسان رضوی اعلام کنند.

تاکنون برای ۸۷۸ محدوده معدنی دارای پروانه اکتشاف در خراسان رضوی پروانه بهره برداری صادر شده که این معادن دارای ۲ میلیارد و ۸۶۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تن ذخیره معدنی است و میزان استخراج اسمی آن‌ها سالانه ۲۹ میلیون و ۵۵۵ هزار و ۶۰۰ تن می‌باشد.

برای معادن دارای پروانه بهره برداری در خراسان رضوی چهار میلیارد و ۴۴۵ میلیون و ۷۰۳ هزار ریال سرمایه گذاری شده و برای ۹ هزار و ۵۲۶ نفر در آن‌ها شغل ایجاد شده است.
 
انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.