دبیر قرارگاه بسیج دانشجویی کردستان گفت: ۵۰ دانشجوی بسیجی حوزه شهید عرب زاده به صورت مستمر در طرح مقابله با شیوع کرونا به دانشگاه علوم پزشکی کمک می‌کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، ابراهیم اسدی گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا این دانشجویان بسیجی موفق شدند ۵۰۰ دست لباس کادر پزشکی، نزدیک به ۱۰ هزار عدد ماسک، پنج هزار عدد شیلد محافظ کادر پزشکی و ۱۶ هزار لیتر مایع ضد عفونی کننده را تهیه و توزیع کنند.

او افزود: این دانشجویان که بسیاری از آن‌ها دانشجوی رشته پزشکی هستندو به صورت شبانه روزی در سامانه ۴۰۳۰ هم فعالیت دارند.

اسدی با بیان اینکه دبیری قرارگاه به عهده خود او به عنوان دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی کردستان است، افزود: ضدعفونی معابر شهری، مشارکت در نظارت بر عرضه مواد ضدعفونی کننده و لوازم بهداشتی در همراهی با سازمان غذا و دارو و تعزیرات از دیگر فعالیت‌های این دانشجویان است.

اوتاکید کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا، قرارگاه جهادی مبارزه با این ویروس در بسیج دانشجویی تشکیل شد و دانشجویان در شش کارگروه فعالیت‌های مختلفی را آغاز کردند.

اسدی گفت: با توجه به نیاز فردی کادر بیمارستانی به لوازم حفاظت شخصی، قرارگاه جهادی بسیج دانشجویی کردستان شروع به تهیه و دوخت لباس‌های ایزوله بیمارستانی از هفته اول اعلام شیوع کرونا کرد.

اوبیان کرد: یکی دیگر از لوازم محافظت شخصی شیلد‌های محافظ صورت است که دانشجویان بسیجی علوم پزشکی شروع به ساخت این شیلد‌ها برای کادر درمانی استان کردند.

دبیر قرارگاه بسیج دانشجویی کردستان با اشاره به اینکه لباس‌ها و شیلد‌های محافظتی از روز‌های اول تولید و به معاونت توسعه‌ی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تحویل داده شد، اظهار داشت: دانشجویان بسیجی همچنین با حضور در بیمارستان‌های درگیر با کرونا با اهدای گل از کادر درمانی تقدیر و تشکر کردند.

انتهای  پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.