پیشگیری از رسیدن به مرحله پیک بیماری کرونا ویروس درکردستان با رعایت و حفظ فاصله اجتماعی قابل دستیابی است.

پیشگیری از رسیدن به مرحله پیک بیماری کرونا با حفظ فاصله اجتماعیدکتر هومن قصری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، پیشگیری از رسیدن به مرحله پیک بیماری کرونا ویروس را در استان با رعایت و حفظ فاصله اجتماعی قابل دستیابی بیان کرد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان ضمن تقدیر از پرسنل و کادر بهداشتی درمانی خط مقدم نبرد با کرونا ویروس، گفت: با گذشت بیش از یک ماه از شیوع کرونا ویروس در استان، تمامی همکاران ما شجاعانه و عاشقانه در حال نبرد بی امان با این ویروس هستند.

او کرونا ویروس را یک ویروس ناشناخته توصیف کرد و افزود: اطلاعات و داده‌های زیادی در باره این ویروس در دسترس نبوده و آنچه که موجود است بر اساس گزارشاتی است که در کشور چین به ثبت رسیده است.

معاون درمان دانشگاه شدت بیماری را متاثر از ژنتیک و منطقه جغرافیایی در کشور‌ها بیان کرد و تصریح نمود: میزان کشندگی این بیماری در مقایسه با بیماری آنفلوآنزا پایین تر، اما میزان سرایت پذیری آن به مراتب بالاتر است.

قصری به قرار داشتن کشور در مرحله پیک شیوع بیماری اشاره نمود و ابراز داشت: با تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته، استان کردستان هنوز به مرحله پیک بیماری نرسیده است و در صورت رعایت اصول پیشگیرانه، قرنطینه خانگی و حفظ فاصله اجتماعی می‌توان از ورود به این مرحله پیشگیری نمود.

او از بستری شدن بیش از ۱۰۵۱ نفر از هم استانی‌های عزیز از ابتدا تاکنون به دلیل مشکوک بودن ابتلا به کرونا ویروس در بیمارستان‌های معین خبر داد و اظهار نمود: با تجهیز و راه اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا ویروس در استان، امکان تعیین مثبت یا منفی بودن تست‌ها بعد از چند ساعت به وجود آمده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.