مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از شناسایی ۴۷ مورد جدید مبتلا به کرونا در استان خبر دادوگفت:

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،آرزو فلاحی گفت: از زمان شیوع این ویروس تا امروز از یک هزار و ۱۰۲ نمونه آزمایش شده در بیمارستان‌های استان ۵۵۸ مورد آن مثبت و ۵۰۱ مورد منفی بوده‌است.

او افزود: از مجموع ۵۵۸ مورد مثبت به تفکیک شهرستان در سقز ۱۶۸ مورد، در بانه ۹۶، سنندج ۱۳۵، در کامیاران ۱۶ نفر، در قروه ۴۲، در مریوان ۱۸ نفر، دیواندره ۲۴ مورد، بیجار ۲۶ نفر، در دهگلان ۲۵ و در سروآباد ۸ نفر بستری و تحت مداوا هستند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، همچنین از جان‌باختن ۶۸ بیمار از ابتدای شیوع بیماری در استان تا امروز خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۴ نفر در سقز، ۷ نفر در سنندج، ۱۰ نفر در قروه، ۱۲ نفر در بانه، ۵ نفر در مریوان، بیجار ۲ مورد و در کامیاران و دیواندره در هر کدام ۴ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

فلاحی اذعان کرد: از ابتدای شیوع این بیماری در استان تاکنون ۱۶۲ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

اوخاطرنشان کرد: در میان مبتلایان ۷ کودک زیر ۱۰ سال نیز قرار دارند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در خصوص بررسی آخرین وضعیت رعایت فاصله اجتماعی از سوی شهروندان خاطرنشان کرد: نتایج بررسی‌ها و بازدید‌های میدانی صورت گرفته، نشان از رعایت بسیار مطلوب مردم در ماندن در خانه و عدم تجمع در طبیعت دارد.

فلاحی افزود: همکاران کادر بهداشت و درمان در واحد‌های تابعه دانشگاه از ابتدای شیوع کرونا ویروس در استان، با قلبی سرشار از عشق، انگیزه و امید، آماده ارائه خدمات سلامت به مردم عزیز بوده و در این راستا جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و فقط برای حفظ سلامتی هم‌استانی‌ها تلاش می‌کنند.

اوبا بیان اینکه ماندن در خانه بهترین حمایت و همراهی با کادر درمانی و پزشکی است، به مردم استان توصیه کرد: جهت قطع زنجیره انتقال و پیشگیری از بیماری، فاصله اجتماعی را رعایت کرده و نسبت به ارزیابی وضعیت خود و نیز غربالگری بهتر بیماری، از طریق تماس با ۴۰۳۰ و یا تکمیل پرسشنامه سامانه salamat.gov.ir اقدام نمایند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.