انویدیا کارت گرافیک ارزان و میان‌رده GTX 1650 خود را با حافظه GDDR6 تولید می‌کند.

آغاز تولید کارت‌های گرافیک ارزان با حافظه GDDR6 توسط انویدیابه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت‌های فناوری همیشه در تلاش هستند تا فناوری‌های جدید را در طول دوران فعالیت خود پیشرفت دهند. زمانی که شرکت‌های کامپیوتری در فناوری‌های خود از حافظه نوع DDR استفاده می‌کردند، هیچ‌کسی حتی فکر این را نمی‌کرد که روزی این فناوری به DDR4 یا حتی DDR5 برسد، اما حالا شرکت انویدیا کارت‌های گرافیکی را تولید می‌کند که نوع حافظه آن، GDDR6 است. با کمتر شدن محصولات نوع GDDR5، شرکت انویدیا از GDDR5 به سمت GDDR6 حرکت کرده و قصد دارد کارت گرافیک GTX 1650 خود را با این حافظه تولید کند.


بیشتر بخوانید: ویروس کرونا مراسم انحصاری انویدیا را لغو کرد


 یکی از نمایندگان شرکت انویدیا در مصاحبه‌ای که با رسانه PC Gamer داشته، اظهار کرده است که این شرکت تولید محصولات GDDR5 خود را تمام کرده و حالا در تلاش است تا پیشرفت کند؛ پس به حافظه‌های GDDR6 روی آورده است.

بر اساس گزارش PC Gamer، کمبود حافظه‌های GDDR5 برای پردازنده‌های گرافیکی انویدیا می‌تواند نتایجی تأثیرگذار در کل بازار پردازنده‌های گرافیکی داشته باشد. در حالی که بیشتر کارت‌های گرافیک تولید شده توسط دو شرکت AMD و انویدیا در حال حاضر از حافظه GDDR5 استفاده می‌کنند، بیشتر کارت‌های ارزان‌تر این شرکت‌ها از حافظه‌های GDDR5 بهره می‌برند و حالا با تحولی که شرکت انویدیا ایجاد کرده، باید منتظر ماند تا نتیجه را در دیگر شرکت‌ها هم دید.

آغاز تولید کارت‌های گرافیک ارزان با حافظه GDDR6 توسط انویدیا

گفتنی است، انویدیا یک شرکت پیشگام در حوزه فناوری کارت‌های ویدئویی، گرافیکی، ایستگاه‌های کاری، رایانه‌های شخصی، قابل حمل و... در سراسر جهان است. انویدیا فروشنده اصلی مدار‌های مجتمع (IC) متناسب برای مادربرد رایانه‌های شخصی، پردازنده‌های گرافیکی (واحد پردازش گرافیکی، GPUs) کارت‌های گرافیکی و رسانه و وسایل ارتباطاتی برای کامپیوتر‌های شخصی و کنسول‌های بازی از قبیل ایکس باکس، پلی‌استیشن ۳ و ... است. از برجسته‌ترین محصولات این شرکت می‌توان به کارت‌های گرافیک سری GeForce، سری Quadro و سری Tesla اشاره کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Game
۲۱:۴۰ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
قیمتش چنده؟
Iran (Islamic Republic of)
mohandes
۲۰:۵۲ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
با دلار ۱۵ تومانی بین ۱۸۰۰ تا ۲۵۰۰ ، کارت ارزشمندی هستش ولی با همت مسئولین بالاتر هم میره