مایکروسافت به تازگی یک قابلیت جدید به نام نوار اخبار را به ویندوز ۱۰ اضافه کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مایکروسافت به تازگی یک برنامه جدید برای نوار اخبار به ویندوز ۱۰ اضافه کرده است. این بخش جدید به صورت ۲۴ ساعته در قسمت پایینی صفحه نمایش وجود خواهد داشت و مانند زیرنویس شبکه‌های خبری، اخبار روز را در دسترس شما قرار می‌دهد. منابع خبری که این نرم افزار از آن‌ها استفاده می‌کند شامل بیشتر ۴۵۰۰ نشریه است که توسط یک بخش قابل تنظیم درباره بورس همراهی می‌شود.

این برنامه شباهت بسیاری به نوار اخباری دارد که سالیان پیش در رایانه‌های شخصی وجود داشت و به مرور زمان به دست فراموشی سپرده شد. در آن زمان این نوار اخبار توسط گروه داخلی اخبار مایکروسافت (MSN News سابق) توسعه یافته بود.

ارائه نوار اخبار جدید به آخرین نسخه ویندوز

هفته جاری مایکروسافت در حال ارائه این نوار اخبار به عنوان نسخه بتا برای ویندوز ۱۰ است. پنل تنظیمات این برنامه قابلیت‌های شخصی سازی بسیار خوبی دارد. می‌توانید نوار را در قسمت بالا، پایین، چپ یا سمت راست یک صفحه قرار دهید و بین حالت تصاویر یا متن برای موارد خبری انتخاب کنید. همچنین این برنامه جدید از چندین مانیتور پشتیبانی می‌کند و کاربر می‌تواند زمانی که به تمرکز بیشتری احتیاج دارد، آن را مینیمایز کند. البته باید این مسئله را به خاطر داشته باشید که نمی‌توان اخبار را سفارشی سازی کرد. این اخبار در واقع اطلاعات و اتفاقات برتر منطقه‌ای هستند.


بیشتر بخوانید: کمک ۱۰۰ میلیون دلاری آمازون به مراکز توزیع غذای رایگان در آمریکا


نوار اخبار به ویندوز ۱۰ باز می‌گردد

این برنامه همچنین به تنظیمات پیش فرض مرورگر شما احترام نمی‌گذارد و پیوند‌ها را در مرورگر Edge مایکروسافت باز می‌کند. همچنین راه مشخصی برای خارج شدن از برنامه وجود ندارد. شما می‌توانید ابتدا برنامه را مینیمایز کرده و سپس از منوی تسک‌بار آن را غیرفعال کنید. اگر نوار اخبار را صرفا مینیمایز کنید، پس از دو ساعت به صورت پیش فرض مجدداً ظاهر می‌شود. البته اگر تنظیمات مربوطه را از "دو ساعت" به "هشت ساعت" یا "هرگز" تنظیم کنید این بخش به طور کامل غیرفعال می‌شود.

اگر علاقه دارید برنامه اخبار نوار را امتحان کنید، در فروشگاه مایکروسافت به صورت رایگان در دسترس است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار