سامانه آموزش‌های الکترونیکی به‌صورت خارج از خط و برخط به همت معاونت آموزش و پژوهش دانشگاه مراغه راه. اندازی و مورد بهره‌برداری قرارگرفت.

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد مهدیزاده معاون آموزش و پژوهش دانشگاه مراغه گفت: با توجه به تعطیلی فعالیت‌های آموزشی دانشگاه‌های سراسر کشور، دانشگاه مراغه نیز اقدام به پیاده‌سازی و بهره‌برداری از سامانه آموزش‌های الکترونیکی کرده است.

او افزود: بخشی از این آموزش‌ها به‌صورت برخط و خارج از خط است که اساتید دانشگاه، فایل‌های صوتی و کتاب‌های الکترونیکی و جزوات و فیلم‌های آموزشی کلاس خود را تهیه کرده و به منظور بهره‌برداری دانشجویان روی سامانه آموزشی LMS دانشگاه بارگزاری می‌کنند که با همت و مشارکت اساتید دانشگاه مراغه این سامانه از اواسط اسفندماه ۱۳۹۸ اقدام به فعالیت و تولید محتوای آموزشی کرده است و در دسترس دانشجویان جهت استفاده و بهره‌برداری قرار گرفته است.

مهدیزاده تصریح کرد: در حوزه برگزاری کلاس برخط نیز زیرساخت‌های لازم اعم از تهیه سرور و نرم‌افزار‌های مربوطه و پهنای باند مناسب برای برگزاری کلیه کلاس‌های تئوری به صورت برخط در دانشگاه مراغه تهیه و تجهیز شده است و آماده بهره‌برداری است.

معاون آموزش و پژوهش دانشگاه مراغه درباره برگزاری جلسات دفاع از پایان نامه و پروپوزال بیان کرد: باتوجه به تجربه‌های قبلی در دانشگاه مراغه، امکان برگزاری این جلسات نیز فراهم شده است. درزمینه زیرساخت لازم برای آموزش الکترونیک LMS، هم اکنون دانشگاه مراغه با داشتن پهنای باند ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه، مشکلی از لحاظ تامین پهنای باند مورد نیاز ندارد. همچنین مرکز آموزش‌های الکترونیکی و مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه مراغه در راستای کاهش هزینه‌های جاری، اقدام به پیاده‌سازی سامانه برگزاری کلاس برخط و تهیه سرور و نرم افزار‌های جانبی نموده و سامانه پیاده سازی شده در دانشگاه بدون هزینه و در مالکیت دائم این دانشگاه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار