مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: برای نخستین بار ۱۰ هزار نهال گردو پیوندی یارانه‌ای را بین باغداران استان توزیع می‌کنیم.

توزیع ۱۰ هزار نهال پیوندی گردی یارانه‌ای در استان همدانحجت اله شهبازی، مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: نخستین بار در استان نهال‌های گردوی پیوندی در استان با همکاری مرکز خدمات کشاورزی و ادارات شهرستان بین باغداران استان توزیع می شود.

او با بیان اینکه توزیع نهال تا پایان فرورودین  ادامه دارد افزود: این نهال‌ها به باغداران در صورت وضعیت مناسب زمین، تامین آب و شرایط اقلیمی داده می‌شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان بیان کرد: این نهال‌ها بخشی برای اجرای طرح سر شاخه کاری به طور رایگان و پرداخت همه هزینه آن از سوی دولت توزیع می‌شود.

او افزود: برخی دیگر از این نهال‌ها برای باغات الگویی گردو و با پرداخت تنها ۳۰ درصد هزینه از سوی باغدار و تامین بقیه آن از سوی دولت توزیع می‌شود.

شهبازی از توزیع نهال پسته بین کشاورزان هم خبر داد و افزود: نهال پسته در شهرستان‌های ملایر، همدان، تویسرکان، نهاوند و اسد آباد کاشت می‌شود و بعد از سه سال از کاشت آن‌ها پیوندک زده می‌شوند.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۵۱ ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
سلام برای گرفتن نهال از جهاد کجا مراجعه کنیم متشکرم