عضو کمیسیون بهداشت و درمان گفت: در حال حاضر تا حدودی به کنترل نسبی در بحران کرونا دست پیدا کرده‌ایم.

نماینده‌ها وظیفه خود را در بحران کرونا به خوبی انجام دادندبهروز بنیادی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اقدامات دولت در مواجه با کرونا گفت: ستاد ملی کرونا که در همان ابتدای بحران کرونا تشکیل شد، تصمیمات خوبی اتخاذ کرد، اما بسیاری از کارشناسان، نخبکان، مجامع علمی و پزشکی معتقدند که این تصمیمات با تأخیر عملیاتی شد، به خصوص بحث قرنطینه‌ شدن شهرها که نمایندگان و ریاست مجلس بر آن تأکید داشتند.

او افزود: تأمین مباحث مالی برای وزارت بهداشت، فعال شدن دیپلماسی خارجی و تهیه تجهیزات لازم، پرداخت کافی به بیمه سلامت، هماهنگی‌ در سطح ملی با استانداری‌ها و فرمانداری‌ها و استفاده از ظرفیت نیروهای مسلح از جمله اقدامات و تصمیمات خوب دولت در مواجه با بحران کروناست.

 عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش نماینده‌ها در شرایطی همچون بحران کرونا گفت: با توجه به اینکه نمایندگان در بین مردم هستند بسیاری از کمبود‌ها و ضعف‌های درون استانی خود را می‌توانند جمع‌آوری و به مراجع ذی‌ربط ارسال کنند، همچنین به عنوان نماینده اگر نیازی به قانون‌گذاری در برهه بحران وجود داشته باشد، نمایندگان می‌توانند این همکاری و هماهنگی را با دولت داشته باشند تا اگر لازم باشد قانونی وضع یا طرحی آماده شود.

نماینده مردم کاشمر و بردسکن خلیل اباد کوهسرخ  در مجلس تصریح کرد: نماینده‌ها به عنوان ناظر عملکرد دولت باید وظیفه خود را در سطح منطقه و ملی انجام دهند هر چند که تا کنون هم به همین منوال بوده است. در چند جلسه‌ای که به صورت مجازی و یک جلسه هم با تمهیدات خاص با حضور وزیر بهداشت و هیئت رئیسه در محل مجلس برگزار شد، بسیاری از مطالب مورد بحث و بررسی قرار گرفت از جمله اینکه  چرا ایران بعد از چین دومین کشور مبتلا به کرونا شد در حالی که طولانی‌ترین فاصله را با این کشور داشت.

 عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر تا حدودی به کنترل نسبی در بحران کرونا دست پیدا کرده‌ایم قطعا بعد از این اتفاقات باید یک تحلیل و بررسی جامعی از موضوع کرونا در کشور انجام شود که چه کسانی کار خود را به درستی انجام  داده‌اند و چه کسانی از زیر بار مسئولیت شانه خالی کرده‌اند و به بسیاری از توصیه‌های بهداشت عمل نکردند.


بیشتر بخوانید: زنجیره شیوع کرونا با رعایت مردم قطع می‌شود 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار