تاکید بر جدی بودن وضعیت بیماری کرونا

فرماندار ویژه آبادان ضمن تاکید بر جدی بودن وضعیت بیماری کرونا، گفت:توقع داریم همه کمک کنند تا بتوانیم وضعیت را کنترل کنیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،سید زین العابدین موسوی معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان گفت: چنانچه آماری از توقف خارج شود علتش بی اهمیتی کسانی است که نه تنها در خانه نمی نشینند، بلکه هر روز برای ورود و خروج تفریحی شان با آنها مجادله داریم و به زحمات و ایستادگی های مردم بی احترامی می کنند، اگر این افراد دستورالعملهای قرنطینه را جدی نگیرند برنامه جدی برای برخورد قانونی داریم.

او تصریح کرد:افرادی که مبتلا هستند و خود قرنطینه اند، کلا نباید با کسی کوچکترین رابطه ای داشته باشند و باید خانواده هایشان آنها را در محیطی کاملا بسته قرار دهند و فقط تغذیه آنها را با رعایت اصول بهداشتی تامین کنند، همچنین لازم است، دانشکده علوم پزشکی مشخصات و آدرس افراد مبتلای خود قرنطینه و حتی افراد در دوره نقاهت را در اختیار پلیس بگذارد تا نظارت جدی بر ارتباطات آنها شود.

فرماندار ویژه آبادان افزود:در نظر است مسئولیت و اجرای امر ضد عفونی در وجب به وجب آبادان و بطور مستمر در برنامه ای مدون به همه ادارات، سازمانها و‌موسسات دولتی و‌همه دستگاههای اجرایی و عمومی و نظامی و انتظامی و خصوصی و سمن ها واگذار شود.

موسوی تاکید کرد:هیچ دستگاه و یا شرکت و موسسه ای نباید به بهانه تعطیلی و نیمه تعطیلی ها در آبادان از حقوق و مزایای کارکنانش بکاهد. کارکنان، متخلفین را معرفی کنند.

او گفت:در امر گرانفروشی چنانچه برای دستگاه نظارتی و متولی، گرانفروشی واحد صنفی،در این شرایط اثبات شد علاوه بر پلمپ طولانی مدت به دلیل سوءاستفاده از وضعیت، گرانفروشان به دستگاه قضایی معرفی میشوند و برخورد قانونی با آنها صورت می‌گیرد و لیست آنها در این شرایط به مردم اعلام می‌گردد. هیچ واحد صنفی خارج از دستورالعمل حق فعالیت ندارد. همچنین بانکها مکلفند علاوه بر شارژ خودپردازها و انجام نیازهای مردم بصورت غیر حضوری، کارتهای سوخته شده و یا مفقودی را تعویض و سریعا بدست متقاضیان برسانند.

رئیس شورای تامین شهرستان آبادان گفت:کمک‌های خوبی به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی شده و در صدد ارتقای خدمات بیشتر هستیم. دستگاههای مختلف برنامه ریزی کنند از محل اعتباراتشان بسته حمایتی در اختیار پرسنل تحت امر خود قرار دهند و موضوع اعتبار را با اداره کل خود، حل کنند.

موسوی افزود:اداره کار سریعا بیمه بیکاری را برای همه افراد بیکار شده مطابق دستورالعملهای جدید برقرار و به اینجانب گزارش دهد. تمام پیمانکاران و بخش خصوصی که در تعطیلی اند بیمه کارکنان خود را بپردازند و کسی را اخراج نکنند مقرر است به آنها وامهای کم بهره مناسب پرداخت شود.

او در پایان از دادستان آبادان که با جدیت در حال رصد اوضاع و برخورد با متخلفین است تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.