مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر روزانه حدود ۱۰۰ هزار عدد ماسک شامل ماسک‌های ساده و N.۹۵ در مراکز درمانی خراسان رضوی مصرف می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا جوان مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نیاز روزانه سیستم بهداشت و درمان خراسان رضوی به ماسک ساده سه لایه ۷۰ هزار تا ۹۰ هزار عدد و به ماسک N.۹۵ حدود ۱۲ هزار عدد می‌باشد.

او تصریح کرد: تولید ماسک ساده سه لایه در خراسان رضوی با شیوع ویروس کرونا از ۲۰ هزار به ۷۰ هزار عدد در روز افزایش یافته است که امکان تولید بیشتر آن هم وجود دارد و اکنون دغدغه‌ای در زمینه تامین اقلام و ملزومات پزشکی مورد نیاز کادر درمانی نداریم.

مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ماسک N.۹۵ پیش از این در خراسان رضوی تولید نمی‌شد اما از زمان شیوع ویروس کرونا روزانه هفت هزار عدد از این نوع ماسک با استانداردهای لازم توسط فعالان بخش خصوصی استان تولید می‌شود.

جوان افزود: سهمیه اختصاصی از ماسک‌های تولید شده برای دانشگاه علوم پزشکی مشهد و پنج دانشکده و دانشگاه دیگر استان خراسان رضوی در نظر گرفته شده است.

او تصریح کرد: توزیع ملزومات و وسایل حفاظت شخصی در بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه به صورت روزانه و بر اساس نیاز هر مرکز انجام می‌شود.

مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ماسک‌هایی که از سوی استانداری خراسان رضوی به این دانشگاه داده می شود، علاوه بر اینکه در مراکز درمانی زیرپوشش دانشگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد به سایر سازمان ها و بیمارستان‌ها نیز ارسال می‌شود.

انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.