معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تصویب طرح سه فوریتی قرنطینه یک ماهه در کشور می‌تواند یکی از بهترین مصوبات مجلس دهم در عمر ۴ ساله این مجلس باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی قلیان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طرح فاصله‌‍گذاری اجتماعی باید ادامه یابد، اکنون شیب تکثیر و انتقال ویروس کرونا و کنترل آن در کشور و استان با همکاری مردم در ایام نوروز ۹۹ و به‌خصوص روز طبیعت ملایم شده، اما هنوز خطر رفع نشده است، هنوز این ویروس ناشناخته بوده و باید همچنان با احتیاط برخورد کرد و عادی جلوه دادن وضعیت بحرانی کنونی از سوی مردم بسیار خطرناک است.
 
او با بیان اینکه تصویب طرح سه فوریتی قرنطینه یک ماهه در کشور می‌تواند یکی از بهترین مصوبات مجلس دهم در طول عمر ۴ ساله این مجلس باشد، ادامه داد: موافق تصویب اعضای کارگروه پیشگیری و بهداشت ستاد استانی مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد موافق تصویب طرح سه فوریتی قرنطینه یک ماهه در کشور در جهت کنترل ویروس کرونا و عدم گسترش انتقال آن هستند، زیرا طرح‌های قرنیطنه و فاصله‌گذاری اجتماعی‌ که از سوی دولت اجرا شده کارنامه‌ای موفق داشته است و معتقدیم که حتی در صورت ادامه درگیری‌ها با کووید ۱۹، باید اجرای این طرح تمدید شود.
 
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن تقدیر از همکاری مردم با خادمان سلامت خواستار عدم قطع قرنطینه‌های خانگی شد و گفت: مردم تا جایی که توانستند همکاری لازم را در بحث بهداشت فردی و محیطی داشتند و فقط باید باور‌های غلط مبنی بر مصرف الکل را اصلاح کنند و بدانند که شستن دست با آب و صابون بهتر از چیز‌های دیگر است و هرگز نباید گول تبلیغ‌های کاذب در این خصوص را خورد.
 
قلیان افزود: سوءاستفاده زیادی در بحث مصرف الکل از سوی برخی افراد سودجو شده که این اقدامات ناپسند متأسفانه تاکنون موجب ۳۰ فوت در استان شده و نه تنها مصرف آن موجب پیشگیری و درمان کووید ۱۹ نشده، بلکه عامل مرگ افراد مصرف‌کننده هم بوده است.
 

موافق تصویب طرح سه فوریتی قرنطینه یک ماهه در کشور هستیم

 
شاپور بدیعی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اعضای کارگروه مراقبت و درمان ستاد استانی مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد موافق تصویب طرح سه فوریتی قرنطینه یک ماهه در کشور در جهت کنترل ویروس کرونا و عدم گسترش انتقال آن هستند.
 
 او ادامه داد: بحث کنترل چرخه انتقال در ویروس کرونا بسیار مهم بوده و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی نیز بهترین اصل اجرایی در این خصوص است که خوشبختانه نتایج آن در ایران موفق بوده است.
 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در کشور چین که احساس می‌شود امر تکثیر ویروس کرونا کنترل شده باز هم مشکل دیده می‌شود، اما در ایران به خصوص خراسان رضوی اقدامات خوبی شاهد بودیم و جا دارد که حمایت‌های نماینده، ولی فقیه در استان و استاندار خراسان رضوی اقدامات مؤثری در مسیر مبارزه با کرونا اتخاذ کردند و یار و همراه مسئولان ستاد مبارزه با ویروس کرونا در خراسان رضوی و همچنین مدافعان سلامت و کادر درمانی کرونایی‌ها بوددند تقدیر و تشکر کنیم.
 
بدیعی ضمن موافقت با تصویب طرح سه فوریتی قرنطینه یک ماهه در کشور در جهت کنترل ویروس کرونا و عدم گسترش انتقال آن، افزود: تصویب طرح سه فوریتی قرنطینه یک ماهه در کشور که با پیشنهاد نمایندگان کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی مطرح شده با وجود موافقان و مخالفانی که دارد، طرح خوبی بوده و اعضای کارگروه مراقبت و درمان ستاد استانی مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد موافق تصویب این طرح هدفمند هستند.
 
او تصریح کرد: عدم همکاری مردم نگران‌کننده بوده، هنوز ویروس کرونا در حال تکثیر است و از مردم می‌خواهیم که از سفرکردن در تعطیلات نیمه شعبان به‌شدت خودداری کرده و همانند روز ۱۳ فروردین با خادمان خود در حوزه سلامت همکاری کنند تا وضعیت نامساعد موجود بهبود یافته و بتوانیم با همدلی مردم و مسئولان به‌زودی زود به این ویروس منحوس غلبه کنیم.
 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.