یکی از متخلفان روستای سردوش در پی قطع درختان جنگلی و ذغالگیری بازداشت شد.

شاهرخ محمودی رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،گفت: در پی گزارش قطع درختان جنگلی و ذغال گیری از درختان جنگلی در روستای سردوش توسط یکی از اهالی روستا، با هماهنگی مراجع قضایی حکم جلب برای شخص متخلف صادر و با همکاری نیروی انتظامی شخص متخلف بازداشت و روانه زندان شد.

او اضافه کرد: در شرایط کنونی کشور که ویروس کرونا باعث ترس و وحشت مردم شده است برخی از افراد سودجو و متخلف اقدام به تخریب، تصرف، قطع درختان و ذغالگیری کرده‌اند که با این افراد به شدت برخورد خواهد شد و مجازات سنگینی در انتظار آن‌ها خواهد بود.

محمودی ادامه داد: نجات عرصه‌های ملی و منابع طبیعی جز با همکاری و همیاری طبیعت دوستان مُیسّر نخواهد شد؛ باید فرهنگ منابع طبیعی، مردم محور شود و مردم، طبیعت را از آن خود دانسته و آنرا همچون میراثی جاودانه و ماندگار به نسل آینده منتقل نمایند.

او حفاظت از منابع طبیعی را وظیفه‌ای همگانی دانست و افزود: مردم فهیم و طبیعت دوست، گزارشات قطع درختان جنگلی، ذغال گیری از درختان جنگلی و هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملی را به واحد حفاظت پاسگاه ویژه‌ی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان اطلاع دهند تا در اسرع وقت بررسی و بازدید به عمل آید تا با همیاری هم گامی سبز برای حفاظت از این امانت الهی برداریم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.