در پی وقوع بارندگی های اخیر خسارت شدیدی به تاسیسات آبرسانی شهرگله دار در شهرستان مُهر استان فارس وارد شد که با اقدامات به موقع ، آبرسانی به شهروندان به روال عادی بازگشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سرپرست معاونت بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفا استان فارس گفت: در پی وقوع بارندگی های اخیر در برخی از شهر های جنوبی استان حجم بارش به طور میانگین به ۱۲۰میلیمتر در کمتر از یک ساعت نیز رسید که در شهر گله دار منجر به تخریب بخش زیادی از تاسیسات آب شرب این شهر شد .

رضا عسکری اظهار داشت : این خسارت ها به تاسیسات چاه های ۱ الی ۳ تنگ بندری ، خطوط انتقال ، جاده های دسترسی ، شبکه ی توزیع شهری ، ساختمان نگهبانی چاه ها ، حدود یک کیلومتر از شبکه ی برق رسانی وارد شده است .

او ادامه داد: در پی این حادثه و به منظور استمرار خدمات آبرسانی به شهروندان و کاهش اثرات ناشی از سیل ، شرکت آبفا استان فارس با استفاده از تاسیسات موقت، تانکرهای سیار آب شرب ، راه اندازی ۶ حلقه چاه که دو حلقه از آن اجاره ای می باشد و در کمتر از ۴ روز اقدام به مدیریت بحران و ارائه خدمات آبرسانی به شهروندان این شهر کرد و در حال حاضر روند آبرسانی به مردم عادی است.

او تصریح کرد: با توجه به ارزیابی کارشناسان مبلغ خسارت وارد شده به تاسیسات آبرسانی این شهر ۹۰ میلیارد ریال برآورد شده است که بایستی با تخصیص به موقع از منابع مالی این خسارت ها بازسازی و ترمیم شود و تاسیسات آسیب دیده به چرخه تولید و خدمات رسانی باز گردانده شوند.

شهر گله دار فاصله ۳۰۲ کیلومتری جنوب شیراز در استان فارس قرار دارد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار