استاندار کرمانشاه از اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند از ۲۳ فروردین‌ماه خبر داد و گفت : مردم از خانه‌هایشان بیرون نیایند، با کسانی که غیرهوشمندانه در جامعه حضور یابند برخورد قانونی می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه گفت : بیماری کرونا ویروس تنها حوزه سلامت را تحت تاثیر قرار نداده بر تمامی حوزه‌ها از جمله اجتماعی، فرهنگی و به‌خصوص اقتصادی تاثیر منفی گذاشته است.

او به تهیه نقشه راه برای مقابله با کرونا در استان اشاره کرد و افزود : این برنامه از ۱۵ اسفندماه سال گذشته اجرا شده و تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه جاری ادامه دارد، در این نقشه راه وظایف و اقدامات مشخص شده و اولویت این طرح تاکنون به حوزه سلامت سپرده شده که طبیعتا باید از این به بعد به حوزه‌های دیگر نیز بپردازیم.

استاندار کرمانشاه در توضیح مفاد این نقشه راه، ادامه داد: پیک بیماری را برای یک‌هزار نفر پیش‌بینی کردیم متناسب با آن تجهیزات و امکانات را در استان فراهم و برنامه‌ها را چیده‌ایم، الان به‌حمدالله علی‌رغم اینکه ۳۲۰ تخت فعال برای بیماران کرونایی در بیمارستان آماده داریم نزدیک به ۱۲۰ تا ۱۳۵ تخت بیشتر اشغال نشده است.

او با بیان اینکه در ابتدا هیچ واحد تولید کننده ماسک در استان نداشتیم، گفت: با همکاری بخش خصوصی و دیگر ارگان‌ها تاکنون ۶۰۰ هزار ماسک در استان تولید و در اختیار مجموعه‌های درمانی و داروخانه‌ها قرار گرفته است.

بازوند افزود: در حال حاضر حدود ۵۰ هزار ماسک در سطح استان تولید می‌شود که با تلاش‌های صورت گرفته تا پایان فرودین‌ماه، تولید ماسک را به ۹۰ هزار عدد در روز خواهیم رساند.

این مقام عالی دولت در استان کرمانشاه از سرسامان دادن حوزه سلامت با توجه به شیوع کرونا در استان خبر داد و تاکید کرد: برای حل مشکلات به وجود آمده در حوزه فرهنگی نیز مسؤولان فرهنگی، مذهبی، غیرمذهبی، ائمه جماعات و به خصوص نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه آیت‌الله مصطفی علما، انصافا همکاری خوبی داشته‌اند.

او به کنترل حوزه امنیتی با همکاری نیروی انتظامی اشاره و گفت: مردم در حوزه اقتصادی خیلی همکاری داشتند، انتظار داریم این همکاری ادامه داشته باشد.

بازوند افزود: از طرح فاصله‌گذاری اجتماعی عبور کردیم و وارد مرحله‌ای دیگر به‌نام فاصله‌گذاری هوشمند شدیم یعنی با بازگشت فعالیت برخی از صنوف کم‌ریسک از ۲۳ فروردین‌ماه، هوشمندانه از خود مراقبت کنیم.

او با بیان اینکه ستاد ملی مبارزه با کرونا مشاغل کم‌ریسک را اعلام خواهد کرد، اشاره کرد: این فاصله‌گذاری اجتماعی یعنی بازگشت فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی برخی صنوف با رعایت پروتکل‌های بهداشتی است به حدی که از تعطیلی جامعه جلوگیری شود تا مشکلات اقتصادی زیاد نشود و دانشگاه علوم پزشکی موظف بر نظارت این پروتکل‌ها است.

بازوند گفت: طرح هوشمند به معنی این نیست که مردم از خانه‌هایشان بیرون بیایند و دیگر رعایت نکنند با کسانی که غیرهوشمندانه در جامعه حضور یابند برخورد قانونی می‌شود.

استاندار کرمانشاه در خصوص کمک دولت به اقشار آسیب‌دیده از کرونا، افزود: طبق مصوبه دولت ۴ میلیون خانوار آسیب‌دیده از کرونا می‌توانند وام یک‌میلیونی (خانوار یک نفر) و دو میلیونی (خانوار ۲ نفره به بالا) دریافت کند؛ جزئیات پرداخت آن توسط دولت مشخص می‌شود.

او از ثبت‌نام بیش از ۹ هزار و ۲۰۰ کارگر در استان برای دریافت بیمه بیکاری خبر داد و تاکید کرد: البته این ثبت‌نامی‌ها پالایش نشده، حتما باید مشمول قانون‌کار و تامین اجتماعی باشند تا از بیمه بیکاری به مدت سه ماه (از اسفندماه تا پایان اردیبهشت‌ماه) برخوردار شوند.

بازوند دیگر کمک دولت به این اقشار را در قالب کمک معیشتی عنوان کرد و ادامه داد: خلاصه دولت با بیمه بیکاری، کمک معیشتی و وام یک‌میلیون و دومیلیون تومانی به قشر کارگر کمک می‌کند.

این مسؤول به دردسر‌های میهمانان نوروزی برای استان اشاره کرد و افزود: میهمانان نوروزی سبب شدند مبتلایان استان سیر صعودی داشته باشد و دردسر‌هایی را برای مردم و کادر درمان به جا گذاشتند.

او با بیان اینکه ۷۵ درصد مردم استان توصیه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند از ۲۵ درصد باقی‌مانده خواست همکاری لازم را داشته باشند، چرا که هر چه زودتر از این بحران عبور کنیم به نفع خودمان است و زندگی به روال عادی برگردد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.