رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا قصد دارد علت برکناری بازرس کل سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا به دستور رئیس‌جمهور این کشور را بررسی کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هیل، آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته اعلام کرد این کمیته قصد دارد برکناری مایکل اتکینسون، بازرس کل سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا به دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور را بررسی کند.

شیف در نامه‌ای چهار صفحه‌ای که روز گذشته به ریچارد گرنل، مدیر اطلاعات ملی آمریکا ارسال کرده است، خواستار ارائه اسنادی درباره علل برکناری اتکینسون شد.

او در بخشی از این نامه آورده است: به رغم شیوع ویروس کرونا و همه گیر شدن آن، تلاش‌ها برای انتشار اطلاعات در این خصوص ادامه دارد.

رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه مایکل اتکینسون را که نخستین فردی بود که درباره تماس تلفنی او با رئیس جمهور اوکراین به کنگره اطلاع رسانی کرده بود، برکنار کرد. ماه اوت سال ۲۰۱۹ (مرداد ماه) یک افشاگر ناشناس که مقامات آمریکا به دلیل مسائل امنیتی از افشای هویت وی خودداری کردند، محتوای گفت‌وگوی تلفنی دونالد ترامپ و ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین را فاش کرد و همین امر آغازگر استیضاح ترامپ به اتهام سوء استفاده از قدرت شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار