برگزاری جشنواره موسیقی «خانه، تصنیف و ترانه» با شعار «در خانه بمانیم»

رییس انجمن موسیقی کرمانشاه از برگزاری جشنواره موسیقی «خانه، تصنیف و ترانه» با شعار «در خانه بمانیم» خبر داد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،فرزاد شهسواری رییس انجمن موسیقی کرمانشاه از برگزاری جشنواره موسیقی «خانه، تصنیف و ترانه» با شعار «در خانه بمانیم» خبر داد و گفت : علاقه‌مندان می‌توانند ترانه‌های ماندگار فارسی و کردی خود را در منزل ضبط و در پیام‌رسان واتس‌آپ به شماره ۰۹۳۹۳۳۶۲۴۵۰ ارسال کنند.

او با اشاره به اینکه محدودیت سنی برای ارسال اثر وجود ندارد گفت : مهلت ارسال اثر تا روز ۱۵ اردیبهشت است و بعد از اعلام نظر داوران، آقایان جواد کریمی، علی‌اکبر مرادی و هادی منتظری که از مفاخر موسیقی کرمانشاه هستند، در روز ۲۰ اردیبهشت نتایج نهایی و برگزیدگان مشخص و معرفی می‌شوند.

او در خصوص برگزیدگان این جشنواره افزود: در بخش ترانه‌های کردی سه نفر، در بخش ترانه‌های فارسی و سنتی سه نفر و در بخش اجرای ساز‌های محلی هم سه نفر را به عنوان برگزیده معرفی می‌کنیم و علاوه بر این به همه شرکت‌کنندگان در این جشنواره یک لوح تقدیر اهدا می‌شود.

رییس انجمن موسیقی کرمانشاه برگزاری این جشنواره را موجب افزایش انگیزه برای خلق اثر دانست و ادامه داد: امروز جوانان و مردم ما به جای اینکه وقت خود را در فضای مجازی هدر دهند این انگیزه را پیدا می‌کنند تا چند روز تمرین کنند، آواز بخوانند و ساز بزنند تا یک اثر ارزشمند را برای جشنواره ارسال کنند.

شهسواری به فعالیت‌های انجمن موسیقی بعد از شیوع ویروس کرونا در کرمانشاه پرداخت و افزود: ما از ظرفیت هنرمندان برای اطلاع‌رسانی و توصیه به در خانه ماندن مردم استفاده کردیم و در این مدت از مفاخر موسیقی کرمانشاه و ایران مانند استاد کامکار، استاد ناظری و دیگر هنرمندان و بزرگان این عرصه، فایل‌های ویدئوی زیادی را گرفتیم تا بتوانیم هشدار‌های پزشکی را از زبان هنر به جامعه منتقل کنیم.

او گفت: امروز که بسیاری از مشاغل تعطیل شده است اگر عده‌ای در خانه بمانند از گرسنگی و بی‌پولی می‌میرند و اگر بیرون بیایند درگیر کرونا می‌شوند. بهتر است در این روز‌ها مردم هوای اطرافیان و نیازمندان را داشته باشند و حداقل با خرید بسته‌های غذایی برای خانواده‌های نیازمند بخشی از مشکلات آن‌ها را مرتفع کنند .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.