برآیند همکاری و همراهی همه دستگاه‌ها در راستای شکست کرونا بسیار خوب و رو به جلو بوده است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،مرادی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : فعالیت اصحاب رسانه، صدا و سیما و اطلاع رسانی و آموزش‌های ارائه شده در فضای مجازی در بحث کنترل و پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ در استان بسیار چشمگیر و قابل توجه است و آموزش همگانی و عمومی تا کنون نقش بسزایی در کنترل این بیماری داشته است.

او گفت : شیوع کرونا ویروس از اواخر سال ۲۰۱۹ در چین مطرح شد و پس از یک هفته بعداز شیوع بیماری در چین و با آگاهی از سرایت بالای این بیماری، در تاریخ ۱۳ دی ماه ۹۸ شیوع کرونا در هیات رئیسه دانشگاه مطرح و هشدار‌های لازم برای آمادگی جهت مقابله با بیماری داده شد.

مرادی افزود : از همان ابتدا کار‌هایی در بحث آموزش و اطلاع رسانی راه‌های پیشگیری، علائم بیماری، اپیدمیولوژی و راهکار‌های مقابله و کنترل بیماری در دانشگاه انجام شد.

او افزود : یکی از مهمترین کار‌های انجام شده توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه حساس سازی مدیران ارشد استان در خصوص این بیماری بود.

مرادی ادامه داد : با هماهنگی‌های به عمل آمده با وزارت بهداشت، جلسات متعددی در استانداری کرمانشاه برگزار شد و تمهیدات لازم نیز در زمینه پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در ستاد استانی کرونا اتخاذ شد.

او ادامه داد : استاندار کرمانشاه و امام جمعه کرمانشاه همکاری بسیار خوبی با دانشگاه علوم پزشکی داشتند و تمام ارگان‌ها و ادارات در سطح استان موظف به رعایت دستورالعمل‌های مطرح شده از سوی دانشگاه در راستای کنترل بیماری و مقابله ویروس کرونا در استان شدند.

مرادی گفت : برای کنترل ورود ویروس به کشور از طریق مرز‌های استان با همکاری نیرو‌های بهداشتی دانشگاه اقدامات بسیار خوب و موثری صورت گرفت.

او گفت : اما متاسفانه شیوع این بیماری در مرکز کشور مطرح شد و خیلی زود در سراسر کشور نیز شیوع پیدا کرد.

مرادی افزود : با این حال یک هفته پیش از اینکه اولین بیمار کرونایی در استان بستری شود، بیمارستان گلستان به عنوان بیمارستان ویژه بیماران کرونایی در نظر گرفته شد و پیش بینی لازم برای تعداد تخت‌های مورد نیاز انجام شد و آماده پذیرش بیمار بود.

او افزود : با افزایش تعداد بیماران، بیمارستان فارابی به دلیل داشتن فضای فیزیکی و تهویه هوای مناسب به عنوان مرکز دوم مورد استفاده قرار گرفت.

مرادی ادامه داد : خوشبختانه در تهیه دارو مشکلی نداریم و به میزان لازم ذخیره دارویی در دانشگاه موجود است.

او افزود : در شهرستان‌ها نیز ۱۰ درصد تخت‌های بیمارستانی به مبتلایان به کووید ۱۹ اختصاص پیدا کرده است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.