رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز ازشروع جشنواره رضوی همزمان با سراسر کشور در شهرستان مهریز خبر داد.

شروع جشنواره کتابخوانی رضوی در شهرستان مهریزبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سعید قریشی رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز گفت: دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی همزمان با سراسر کشور در شهرستان مهریز برگزار می شود.

او افزود: مهلت شرکت در این جشنواره تا اواخر خرداد ماه سال جاری در سه بخش کودک، نوجوان، بزرگسال و دو قالب فردی و خانوادگی با موضوع حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) برگزار می شود.

قریشی ادامه داد: جشنواره رضوی در گروه سنی ۴ تا ۱۲ سال از کتاب های با عنوان گنبد خورشید، زندگی حضرت معصومه(ع)، ده قصه از امام هادی برای بچه ها انجام می شود.

او تصریح کرد: فعالیت فردی در قالب های نقاشی با استفاده از تمامی ابزار از جمله آبرنگ، گواش، مداد شمعی و رنگی امکانپذیر است.

قریشی گفت: پویش کتابخوان در قالب فیلم پنج دقیقه ای معرفی کتاب، که حجم این فیلم ها ۷۰مگابایت، باید دروبین به صورت افقی تنظیم شود.

رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز عنوان کرد: فعالیت گروهی در رده سنی ۹ تا۱۲ سال در قالب نمایش نامه خوانی،جمع خوانی روزنامه و کتاب پذیرش می شود.

او گفت: مسابقه کتاب خوانی جشنواره رضوی در گروه سنی نوجوان از کتاب ها ستاره من، نشانه ها و مژده گل برگزار می شود.

قریشی افزود: جوان و بزرگسال ۱۸سال به بالا می تواند با خواندن کتاب های امام رضا(ع)، امام رضا(ع) و ایران، بر مدار آفتاب، شاهچراغ(ع)، خورشید رهنمای و حکمت های نقوی در این جشنواره شرکت کنند.

او گفت: پویش کتابخوان در قالب داستانک نویسی شامل داستان کوتاه که دارای حداکثر ۵۰۰کلمه از محتوای کتابهای این بخش است برگزار می شود.

قریشی ادامه داد: شرکت در تمامی بخش ها و قالب ها، از طریق ثبت نام در سایت جشنواره به نشانی www.samakpl.ir و به صورت الکترونیک امکان پذیر است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار