ماسک‌های دولایه استریل توسط خواهران بسیجی روستای سلطان آباد رخ در یک کارگاه کوچک در این روستا برای کمک و پیشگیری از بیماری ویروس کرونا تولید شد.

مرضیه نوربخش مسئول کارگاه تولید پوشاک وحدت، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: در حال حاضر ماسک‌های دولایه از جنس اسپاند برای مراکز بهداشتی، استفاده عموم و شهروندان  تربت حیدریه تولید می‌شود.

او ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و نیاز جدی روستا‌های بخش رخ و شهرستان به این محصول روزانه ۱۲۰۰ عدد ماسک در این کارگاه تولید می‌شود که این تعداد بستگی به میزان سفارشات دارد.

مسئول کارگاه تولید در همین ارتباط گفت: در یک ماه اخیر بیش از ۹۵۰۰ عدد ماسک در این کارگاه تولید شده که از این تعداد ۳۰۰۰ عدد به صورت رایگان بین اهالی روستا توزیع شده است.
 
نور بخش افزود:  پارچه و ملزومات توسط یکی از خیرین روستا تهیه و تعداد ۵۰۰۰ عدد نیز به سفارش از  تربت حیدریه بوده که با قیمت دولتی به فروش رسیده وماباقی تولیدات هم به صورت سفارشی از مناطق مختلف بخش رخ بوده که با پارچه تترون تولید و تحویل شده است.

او تصریح کرد: در این کارگاه تولیدی ۸ نفر نیرو از بانوان روستا مشغول به کار هستند و به طور متوسط روزانه ۸ ساعت فعالیت دارند.

مسئول کارگاه تولید پوشاک وحدت گفت: این کارگاه تولید خیاطی در سال ۹۷ با تلاش و همت بسیج سازندگی سپاه تربت حیدریه و کمیته امداد امام (ره) شهرستان تربت حیدریه و با هدف آموزش خیاطی به خواهران روستایی و ایجاد اشتغال بانوان روستا راه اندازی و در حال حاضر هم آماده پذیرش سفارشات پوشاک از منطقه رخ و شهرستان است.
 
انتهای پیام// د .ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.