دست دست کردن مسئولان برای اعطای وام حمایت از اقشار آسیب دیده این روز‌ها مردم را سر درگم کرده است.

وام‌های کرونایی بالاخره کِی به دست مردم می‌رسد؟به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با یک حساب سر انگشتی، امروز روزشمار شیوع ویروس کرونا به پنجاهمین روز خود رسیده است. موضوعی که بدون رودربایستی و به قول یکی از مسئولان کشور، دموکراتیک به تمام سطوح کشور مانند مسائل اجتماعی، رفاهی، سیاسی، فرهنگی و حتی روابط دوستانه هم نفوذ کرده است.

این نفوذ بعد از اینکه سلامت جامعه را نشانه گرفت، سراغ اقتصاد و معیشت خانوارها هم رفت و منجر به تعطیلی بسیاری از کسب و کارها شد. قرنطینه خانگی همزمان با کاهش خرید و فروش در ایام خاص سال (در آستانه فرارسیدن سال نو)، بسیاری از دستفروش‌ها و کارگران فصلی را با بیکاری مواجه کرد.

از همان ابتدای تعطیلی واحد‌های تولیدی تیم اقتصادی دولت و البته بخش خصوصی دست به کار شدند و مبالغی را برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر کنار گذاشتند. هر چند که کرونا از اواخر بهمن وارد کشور شد، اما دولت با گذر زمان و تصمیماتی که با سختگیری‌ها و تردید‌های پیاپی همراه بود، اولین مرحله یا قدم را برای حمایت از افرادی که با خانه نشینی بدترین صدمه اقتصادی را دیده بودند، در ۲۷ اسفند با پرداخت مبلغ نقدی بلاعوض برداشت.
 

وام‌های کرونایی بالاخره کِی به دست مردم می‌رسد؟

بعد از واریز اولین مرحله این بسته حمایتی که بسته به ابعاد خانوار انجام شد، بیشترین سوالات در بخش نظرات باشگاه خبرنگاران جوان مربوط به دریافت وام یک تا دو میلیونی که دولت وعده پرداخت آن را برای کسب و کارهای آسیب دیده داده بود مطرح شد.

شما در تصاویر زیر قسمتی از نظرات مخاطبان را مشاهده می‌کنید:

وام‌های کرونایی بالاخره کِی به دست مردم می‌رسد؟

وام‌های کرونایی بالاخره کِی به دست مردم می‌رسد؟

وام‌های کرونایی بالاخره کِی به دست مردم می‌رسد؟

وام‌های کرونایی بالاخره کِی به دست مردم می‌رسد؟

وام‌های کرونایی بالاخره کِی به دست مردم می‌رسد؟

 

رسول شریفی، کارشناس اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره پرداخت‌های حمایتی در وضعیت بحران‌های اقتصادی می‌گوید: کرونا اولین باری نیست که بحران اقتصادی را در کشورهای جهان به راه انداخته است. یکی از بزرگترین بحران های اقتصادی به سال۱۹۲۱ برمی گردد که تمام کشورها درگیر آن شدند و منشا آن ایالات متحده آمریکا بود.

وی افزود: دولت ها باید برای مقابله با یک بحران مالی، ابتدا هدف بحران را ریشه یابی کنند، درست مانند پزشکی که ریشه بیماری را می‌یابد  و دارو برای ریشه کنی تجویز می کند. اقتصاد هم همینطور است، بحرانی که این روزها به دامن کشورهای مختلف جهان افتاده است، ناشی از تاثیر یک بیماری است. بیماری که متاسفانه واگیردار بوده و برخلاف جثه نانومتری خود، منجر به توقیف کالاهایی با ابعاد تُن در بسیاری از مبادی رسمی کشور ها شده است.

شریفی با تاکید بر اینکه حمایت ها صرفا نباید مالی بوده باشد و باید نیازسنجی شود تا به طور دقیق به هدف اصابت کند، بیان کرد: حال که متوجه شده‌ایم معضل اصلی بیماری کرونا، در محیط کسب و کار تاثیر گذارترین حالات را دارد. باید طبقه بندی ها را رعایت کنیم. کدام کسب و کارها در دوران پیش از بحران هم حال خوشی نداشتند؟! آن ها باید اولویت دستگاه دولتی برای حمایت های مالی باشند.

این کارشناس اقتصادی بیان کرد: کسب و کارهایی که براثر رشد نرخ تورم ظرفیت مناسب سوددهی خود را در ماه ها قبل از کرونا از داده بودند و حالا با تعطیلی مطلق رو به رو شده‌اند باید خط اول تخصیص اعتبار باشند. به عبارتی  شناسایی این افراد مهم تر از پرداخت و زمان تخصیص وام‌هاست.

وی تاکید کرد: انتقادات زیادی به نحوه حمایت دولت از اقشار مختلف جامعه وارد است چرا که مشکل ما نقدینگی است و با اعمال پرداخت این نوع نقدینگی‌ها عملا سیستم تورم با رشد همراه خواهد شد. به دنبال افزایش پرداخت‌های نقدی، مجدد پول نقد در جامعه به سمت کسب سود بیشتر مانند خرید طلا و ارز حرکت کند.

وام‌های کرونایی بالاخره کِی به دست مردم می‌رسد؟

شریفی با بیان اینکه یکی از اقدامات دولت باید کاهش قیمت مواد خوراکی و همچنین رساندن مواد اولیه ارزان به واحدهای تولیدی برای حمایت از کسب و کارها باشد, گفت: قطعا تخصیص کارت اعتباری و همچنین کمک بلاعوض هم جزو راهکارهای مطلوب و جهانی است اما حل ریشه مشکلات هم نباید از یاد دولت ها برود. شاید  اگر یارانه به یک میزان بین همه تقسیم می‌شد اما از طرفی دیگر امنیت شغلی کارگر و نیروهای آسیب پذیر شغلی بیشتر می شد دیگر دغدغه خانه نشینی اقشار آسیب پذیر جامعه را نگران نمی کرد.

در ادامه این مباحث سری به میزان اعتباری که دولت باید برای پرداخت وام به ۲۳ میلیون خانوار در نظر بگیرد اشاره کنیم. اگر تمام این ۲۳ میلیون خانوار درخواست این وام را ثبت کنند دولت باید رقمی بالغ بر ۲۳ هزار میلیارد تومان را برای پرداخت به این اشخاص کنار بگذارد و  در قبال آن مردم که این یارانه را دریافت می کنند باید این وام را با باز پرداخت ۱۲ درصدی به دولت باز گردانند. یعنی فردی که یک میلیون تومان وام گرفت باید یک میلیون و ۱۲۰ هزار تومان به بانک های عامل ظرف مدت ۲ سال بازگرداند.

همچنین این روند برای وام های یک تا دو میلیونی که برای کسب و کارهای تعیین شده هم همین منوال را به دنبال خود دارد. یعنی هر فردی که رقم یک میلیون تومان را دریافت کرده است باید طی ۲ سال مبلغ یک  میلیون و ۸۰ هزار تومان بپردازد. فردی که وام ۲ میلیونی میگیرد باید طی دو سال رقم ۲ میلیون و ۱۶۰ هزار تومان را بازگرداند.

در بین نظرات فوق اقشار و رسته های زیادی هستند که برای درخواست این تسهیلات تعجیل دارند چرا که عده ای گرفتار اجاره خانه و مغازه هستند که صاحبان املاک آن ها بخشودگی یا تعلیق را برای مستاجرانشان انجام ندادند که این موضوع بسیار جای تامل دارد.


بیشتر بخوانید: حکم تخلیه مستاجران را تا پایان فروردین به تعویق بیندازید


ضعف های موجود در این طرح نیز متاسفانه مشکلات زیادی را به همراه داشته است. ضعف هایی که منجر به سردرگمی مردم و مراجعه آن ها به سایت آماده نشده برای دریافت تسهیلات شد.

نگران تسهیلات معوقه بعد از کرونا هستیم

میرزایی, کارشناس حوزه کسب و کار در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: بحران کرونا هم مانند سایر بحران‌ها نیازمند برنامه ریزی‌های به موقع و سریع است. برنامه ریزی‌هایی که به زبان متخصصان ارزیابی سریع (RA) نامیده می‌شود.

وی افزود: نقایصی که در بانک‌های اطلاعاتی دستگاه‌ها داشتیم، ممکن است امروز کشور را در ارائه خدمات و مدیریت بحران کُند نماید؛ اما در همین شرایط بهترین فرصت برای اصلاح بانک‌های اطلاعاتی و برقراری ارتباط سیستمی میان دستگاه‌ها و بانک‌های اطلاعاتی مختلف را در اختیار داریم.

میرزایی افزود: باید این نکته را بدانیم که برخی از زیرساخت‌های اطلاعاتی می‌بایست پیش از این راه‌اندازی می‌شد. بطور مثال در برخی از کشورها دستفروشان را در پلتفرم‌هایی که سایه‌بان نام دارد ساماندهی می‌کنند. اطلاعات هویتی، وضعیت بهداشتی، حوزه فعالیت، محل دقیق فعالیت و سایر اقلام اطلاعاتی که به منزله اعطای مجوز فعالیت به دستفروشان است تجمیع شده و بروزرسانی می‌شود.

او گفت: شاید تا پیش از وقوع این بحران، ما دائما درگیر جمع کردن و ساماندهی دستفروشان بودیم. اما شهرداری‌ها می‌بایست به جای برخوردهای قهری درصدد ساماندهی سیستمی این دستفروشان و رسمیت بخشیدن به آن‌ها بودند. اگر این زیرساخت ایجاد شده بود، کشور به راحتی می‌توانست از اطلاعات موجود در این سیستم برای ارائه خدمات در شرایط بحران استفاده نماید.

میرزایی ادامه داد: در گام اول برای مدیریت بحران، باید فاز تجمیع اطلاعات، راستی آزمایی و در نهایت شناسایی گروه هدف را به انجام رساند. البته مشاغل متفاوتند و این دسته بندی‌ها هم باید تدوین شود. مشاغلی همچون رستوران‌ها، پاساژ‌ها و ... هستند که حمایت از آن‌ها باید متفاوت باشد.

این مشاور حوزه فناوری اطلاعات بیان کرد: در زمان وقوع سیل سیستان و بلوچستان در سال گذشته، با همکاری گروه‌های جهادی و استفاده از زیرساخت تجمیع اطلاعات که توسط یک تیم دانش بنیان تهیه شده بود، موفق شدیم در کمتر از یک هفته، اطلاعات خانوارهای آسیب دیده در چهل روستا را تجمیع کنیم. در اطلاعات جمع‌آوری شده نیازهای اساسی هر یک از روستاها و خانوارها وجود داشت و این امکان را به مسئولان مدیریت بحران سیل می‌داد که نیازمندی‌های مردم آسیب‌دیده را تهیه و برای ایشان ارسال کنند.

این کارشناس حوزه آی تی بیان کرد: مرحله بعد از شناسایی و تعیین خدمات و حمایت‌های هر یک از گروه‌های هدف، ایجاد بستری برای بروزرسانی و پایش وضعیت آن‌ها در زمان بحران است. به طور مثال در حال حاضر سامانه سلامت وزارت بهداشت، موفق شد شاخص‌های سلامت بیش از ۶۰ میلیون ایرانی را دریافت نماید. اما مشکل اصلی این سامانه این است که اگر کاربر اطلاعات خود را در سیستم بروزرسانی نکند، با ارسال پیامک شخصی سازی شده، اطلاعات جدیدتر را از فرد دریافت نمی‌کند و امکان پایش وضعیت سلامت او دیگر فراهم نیست. عدم بروزرسانی اطلاعات یک نقص محسوب می‌شود. بنابراین کار دیگری که باید انجام شود، این است که زیرساخت‌های سیستمی در زمان وقوع بحران باید امکان بروزرسانی اطلاعات و پایش گروه هدف را داشته باشند.

حال باید با این تفاسیر منتظر ماند  و دید دولت‌ها تا چه حد سرعت خود را برای اعطا تسهیلات صحیح و به جا بالا می‌برند و با یک حمایت منجر به ایجاد مشکلات کلان تر نمی‌شوند!

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
چه وامی چه کشکی مال ثروتمندان بود
Iran (Islamic Republic of)
M.S
۱۹:۴۵ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
ترخدا این وام رو بدین دیگه تا کی باید صبر کنیم واقعا یه عده از مردم که به پولا احتیاجی ندارن به راحتی دارن واسشون از بستهای معیشتی کرونا میرزن یکی از آشناهامون ۱۰۰تا دونه گوسفندهم داره ولی بازم از این بسته های معیشتی کرونا دادن واقعا درسته
Iran (Islamic Republic of)
بهرام
۱۶:۲۹ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
با سلام-منم با چهار ایله کارم رو از دست دادم و بارها هم در سایت شما به ثمت و پیگری دقیق انجام دادم،ایا به من جهنم،به خانواده ام با اون وضعیت اسفبار
Iran (Islamic Republic of)
M.S
۲۳:۴۹ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
باسلام ترخدا این وام رو بریزین یک ماه به خاطر کرونای لامصب بیکارم.لااقل از این کمک های کرونایی بدین یه عده نه به پولا احتیاج دارن به راحتی واسشون دارن میریزن
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۲:۱۶ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
سلام خیلی خوبه بخدا راننده باربری شهری هستم یعنی بارکش اسباب خونه کار که نداشتیم می گفتند مریضی جابجا میکنید با زن و بچه اجاره خونه مایحتاج خونه بگید چیکار کنم اگه سرویس داشتم هر سرویس میشد۶۰هزار تومن ده درصد کمیسیون میشه ۵۴ هزار تومن بگید اینو بخورم بدم صاحب خونه بدم مدرسه بچه بپوشم چیکارش کنم بگید ترخدا یک راحل بدید روی این وام حساب کردیم اخه به کدوم دردم بزنم ولی با این حال یک گره ریز باز میشه حداقل ممنون سعید از تهران
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۲۱:۳۶ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
سلام وام کی میدن، باید ثبت نام کنیم یانه
-
ناشناس
۱۲:۴۵ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
سلام دولت بايد وام رو به اقشار آسيب ديده بده.تمام حقوق بگيران كشوري ولشكري و... واقعا نيازي به وام كرونا ندارن .به جاي پرداخت وام به همه سقف وام رو بالا ببره تا حداقل بتونه كمكي به خوانوارهاي كم درآمد بشه
Iran (Islamic Republic of)
عرشی
۰۷:۴۲ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
توی این موقعیت بجای اینکه حقوق کارمندارو اضافه کنید چون نه کار میکنن ونه گرسنه اند فقط بفکر مسافرت وخریدطلا هستن بیایید بفکر کسانی باشید که نه حقوقی دارن ونه بیمه ای ونه تحت پوشش هیچ نهادی
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۲۳:۴۵ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
سلام .منم گچکار ساختمان هستم یه بچه کوچیک هم دارم اما الان حدود دو ماه بیکارم هیچگونه پس انداز چیزی هم نداری حدود 300تومن داشتم که اونم بانک به جای قست وام ازدواجش برداشت .الان واقعا گرفتارم دیگه کسی نیست که بتونم ازش قرض بگیرم حدود پنچ میلون از اطرافیانم قرض گرفتم اما الان بازم دو سه شبه هیچ پولی نداریم .طورو جان عزیزتان صدای ما را به گوش یه مسول که وجدان داشته باشد برسانید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
به همه اونایی ک یارانه میدین این ۵۰۰ تومن هم بدین ما هم لازم داریم
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۰:۴۰ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
سلام
آقا مجتبی تهران هستی شما؟
Iran (Islamic Republic of)
بدهکار
۲۲:۵۹ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
اقای روحانی کل دنیابدن خوبه فقط مائیم پولدارهیچکی گرسنه بدهی ندارن
United States of America
ناشناس
۲۲:۲۷ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
این مسئولین عزیز !!!!که به فکرماهستن ومیخان ۶۲ دلار وام ۱۲درصد بدن خبر ازگرونی وکرایه خونه و بیکاری دارن اصلامیفهمن گشنگی و شرمنده زن و بچه شدن یعنی چی. خوب معلومه که نمیدونن چون سیر از گشنه خبر نداره سواره از پیاده
Iran (Islamic Republic of)
احمدپرکی
۲۱:۵۵ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
خدای ماندیم چکارکنم چقدرقرض کنیم ماکارگرروزمزدهستیم الان کارهای ساختمانی خوابیده خداخودش به ما کمک کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
سلام.من این چیزا به کنار، بابا وام ازدواج رو اعلام کنید..این چه وضعیتیه آخه!!چرا بانک مرکزی وام ۵۰تومن رو اعلام و ابلاغ نمیکنه!!..البته حق دارن، سواره از پیاده خبر نداره و نمیتونه درکش کنه...
Iran (Islamic Republic of)
بماند
۲۱:۳۲ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
شما که اجاره خانه ندارین که بفهمین خدا هم خسته شده
Iran (Islamic Republic of)
آمده یگانه
۲۱:۰۹ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
من دوتا بچه کوچک دارم مستاجرم هیچ درآمدی ندارم تحت پوشش کمیته هستم
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۲۰:۵۷ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
ما مردم خیلی خوبی داریم ولی افسوس کسی نیس مردم مارو یاری کنن مثل مردم ما فکر نکنم کشور دیگه ای داشته باشه دولت مردا خواهش میکنم برسن بداد مردم یه مرد نباید پیش بچه هاش شرمنده باشه تورو به امام زمان کمک کنید
Iran (Islamic Republic of)
ایوب کریوند
۲۰:۰۱ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
باعرض سلام به خداقسم گرفتاریم حداقل این وام دوملیونی روبدیدتامااجاره هایاقسط بانکی روبدیم عابرومون روبخریدتوراه به قران فرض کنیدماهم مثل فزندان شمامارروهم دریابید
Iran (Islamic Republic of)
الف.ش.باران
۱۹:۱۸ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
سلام من یک ارایشگاه محلی دارم واز وقتی اعلام کرونا کردن سالن رو به خاطر سلامتی خودم ومردم بستم .الان کرایه مغازه که 2م هست وحدود 60روز بیکارم رو از کجا بیارم.اجاره خونه ماهی1/500رو از کجا بیارم...خرج خوراک وخونه ودوتا بچه رو از کجا بیارم....من خواستارم وام هستم .ولی این مبلغ به داد کدوم مشکل من میرسه.....چرا دولت ما فکر همه مشکلات مردم رو نمیکنه....با اینهمه سرمایه وثروتی که کشور ما داره...متاسفم برای دولت وکسانی که اون بالاها نشستن..ویک نفرمثل من وامثال من باید اینطوری زندگی کنیم...الان بحرانه .لطفا درک کنید مردم رو...درک....
Switzerland
حمزه.ملکی
۱۹:۱۰ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
سلام.دولت.بانک.الاعاتی.درستی.ندارد.لطفا..دقت.بیشتری.بفرماید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
دیگه سودچه صیغه ای هست،سودشوخودشون میخوان بخورن
Germany
محمد جابر رحیمی
۱۸:۵۰ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
با سلام خدمت بچه های باشگاه. من جانباز کم درصدی هستم که حقوق نمی گیرم دیگر‌بعد از پنجاه سال قادر به کارگری هم نیستان باور کنید حتی برای نون شب هم محتاج شدم پنج نفریم شش ماه درنو جوانی جبهه در عملیات والفجر چهار پنج شرکت. کردم درد دلم را به گوش مشغولیت برسانید از روستاهای شرق کشور تایباد هستم شمارا. به خدا به گوش مشغولین برسانیدکه فکری به حال ما جا نباز های کم درصد بکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
وقته گل نی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
آقای روحانی من ب۴تابچه صغیر دیگه به سیم اخررسیدم ولی بااین وضع توراخدا دست از سر ماواین مردم ایران بردار
United States of America
ناشناس
۱۷:۵۷ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
امریکا 1200 دلار به هر شخص بلاغوض میده
کاناد 2000 دلار به هر شخص بلاعوض میده
ایران یک میلیون وام به هر خانوار با سود 12 درصد
خودتان قضاوت کنید !!!
Iran (Islamic Republic of)
بینوا
۲۳:۴۱ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
تازه ایران همینم ۳ماهه هی وام وام میکنن نفت هم داریم وفقیریم
Iran (Islamic Republic of)
محمد جابر رحیمی
۱۷:۴۴ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
ما ایثارگران جانبازانی که حقوق نمی گیریم پنجاه سال از عمرمان رفته قادر به کارگری نیستیم پنج نفر آدم هیچ درآمدی نداریم شما را به خدا‌در صداوسیما بیان کنید فکری به حال ما بکنند تاحالا توان کارگری داشتیم اما حال شرمنده خانواده آریم با سپاس جانباز رحیمی
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۳۸ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
باباچرا هی امروزو فردامیکنید توروخدا به دادمردم برسیدبه خصوص کارگرهای ساختمانی و فصلی که درطول یکسال دویاسه ماه بیشترکارندارن وبقییه ی سال رویارانه وباقرض وقوله وبابدبختی میگذرونن اگه میخواهید وام بدیدخوب چرا دست دست میکنید وقتی که مردم ازگرسنگی مردن اونوقت بهشون میدید
Iran (Islamic Republic of)
علی اکبر کرمی از اراک
۱۷:۳۵ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
باسلام من ۲فرزنددارم که شغلم ضایعات هست الان حدود۲ماه هست بیکارشدم به خاطر کرونا وهمسرم سنگ کلیه داره وباید ازازقبل ازعید عمل میشد که نشد چون پول عملشونداشتیم البته کل حرفهایی که زدمباسند گفتم حالا اگه میشه این وام ۲تومانی رابه منم بدیدتا مشکلم حل بشه ذ
Iran (Islamic Republic of)
کریم کاشی
۱۷:۳۲ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
من کشاورز بیدرامدم بدلیل سرمازدگی هرساله محصولات درختی ومتاسفانه هنوزکمکهای دولت محترم هنوزشامل حال من نشده است لذاخواهشمندم مراهم جزوایرانی بدانیدوازکمکهای دولت بهرمندسازید
Iran (Islamic Republic of)
مهدی محمدی
۱۷:۳۰ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
توروخدا نیاز داریم به این وام ۲ میلیونی.خواهش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
شماهارو بخدا زودتر بدین
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۷:۲۷ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
سلام
من یک کارگر هستم که با شیوع کرونابیکار شدم وچون دوماه نتوانستم قسط صندوق قرض الحسنه تعاون اسلامی شیراز را بپردازم دوماه هم از قبل قسطم عقب افتاده بود البته دی ماه مبلغ دو قسط عقب مانده پرداختی داشتم ولی با اولین روز باز شدن بانک ها چک ضامنم رابدون اطلاع به من برگشت زده بودند هیچ چیز حتی کرونا نتوانست انصاف و انسانیت را به تعدادی از افرادبرگرداند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
من که متوجه نشدم کی پرداخت میشه هر وقت از گرسنگی ما قشر ضعیف تلف شدیم
Iran (Islamic Republic of)
طا
۱۷:۲۵ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
اقشارضعیف چه گناهی کردن که هیچ درامدی ندارن توجهی نمیکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
من و امثال من زیادن که نیازمند یک ملیون تومان هستن چون تو این شرایط کاری وجود نداره
Iran (Islamic Republic of)
یک ایرانی بیکار
۱۷:۱۳ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
از هشت اسفند خونه خودمو قرنطینه کردم تا امروز من با قرنطیه کردن خود به وظیفه شهروندی خود عمل کردم بیرون نیومدم اما مسولین چه عمل کردن به وظیفه خود…? دیگه هیچی برای خوردن نداریم آن وقت مسولین لاکپشتی راه میروند حلزون بیشتر از مسولین سرعت عمل داره به خدا… جز خدا کسی را نداریم به داد این فقرا برسه…تازه یک میلیون دو میلیون میکنه بدیم به مردم ندیم به مردم بزار کمی وقت تلف کنیم تا مردم فراموش کنه بزار کمی مردم گشنگی بکشه بزار مردم …جز خدا نیست یاری دهنده…در پیشگاه خدا جوابگو خواهید شد مسول عزیز…
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
آخ بازم چوبکاری کردی
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۶:۵۸ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
سلام
اگر واقعا قراره کمکی بشود هرچه زودتر انجام دهید خیلی در خطر هستیم . دولت های دیگه شروع به پرداخت برای مردم های کشور خودشون کردن تی 4 ماه مثلا کانادا برای هرنفر2000 دلار واریز میکنند با کمک مواد غذایی تا بتوانند مردم از منازل خارج نشوند.
خدا سر شاهده با دخترم زندگی میکنم خیلی در مذیقه هستیم
Iran (Islamic Republic of)
مجیدحدادیان
۱۶:۵۰ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
سلام بخدااگرازکرونانمیریم ازگرسنگی میمیریم مطمئن باشیدحالاشماهی دست به دست کنید
Russian Federation
باقرخان سالار ملی
۱۶:۴۱ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
دولت کانادا به حساب هر کانادایی2000 دلار واریز کرد و این واریز تا 4 ماه ادامه دارد و اینهمه مواد غذایی.
به ما هم اینجا قراره یک میلیون وام با 12 درصد سود بدن!!!
اگه این اسمش دولته، پس اینی که ما داریم چیه...
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۲۸ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
سلام ببخشید به خدا قسم هیچ پول ندارم حتی هزارتومان شرمنده خانواده هستم هیچ شغلی هم ندارم بیکارم بیمه ندارم خواهش میکنم کمکم کنید به علت نداشتن شغل وپول که بتوانم روزمره ام را تامین کنم راندارم...زندگیم باهمسرم متلاشی شده فقط به علت نداشتن شغل وپول شرمنده خانواده ودخترم که اشک میریزه هستم صدای مارو به مسئولین برسونید...
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۶:۲۶ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
سلام لطفا بهمون اعتبار غیر نقدی ندید ما به پولش احتیاج داریم برا کرایه خونه یا هرچیز دیگه
خواهشا غیر نقدی نباشه فقط و فقط نقدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
روحانی من به وام دو میلیون نیازمندم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
اگه دکتر احمدی نژاد بود الان حداقل 5 میلیون رو حساب همه بود قدر دکتر رو ندانستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
آی لاویو داره دکتر احمدی نژاد من از قشر ضعیفم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۱ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
کجای کجای
Iran (Islamic Republic of)
یک ایرانی
۱۵:۴۵ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
با سلام وخسته نباشید خدای چرا دست دست میکنید میگید اخر فروردین میشه اردیبهشت اردیبهشت میشه بیست اردیبهشت شاید به همسروفرزند که مدرسه میره شاید بتونم بفهمانم با نون خالی سر کننوکنن ولی اون فرزندم که شیر خشک می خوره چه طور به اش بگم پول شیر خشک ندارم صبر کن تو رو خدا فکری به حال ما وامثال ما که نه حقوق نه بیمه نه درامدی دارند بکنید به خدا شرمنده زن بچه هستیم اگر وام میخواید بدید همش چرا امروز فردا میکند بگید میدیم یانمیدهیم خیال مردم را راحت کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
سلام بخدانمیدونم چی بگم منم یه کارگرم فقط ازخدامیخوام ی کمکی به این ملت کنه
Germany
ناشناس
۱۵:۰۹ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
توزیع بسته های کالایی قطعا برای جلوگیری از تورم و حتی جلوگیری از نقدینگی به مراتب بهتر است .
Iran (Islamic Republic of)
احمدارامش
۱۴:۲۸ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
من یک دست فروش هستم ودربازار روز کار میکنم الان ۵۰ روزاست که من بیکارم خرج خونمم ندارم بابا به داد مردم برسید شما این وضعیت ما رو اعلام کنید
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۴:۲۵ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
کی پرداخت میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
بهروز
۱۴:۱۵ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
آقای روحانی تو رو خدا
Iran (Islamic Republic of)
m
۲۰:۳۴ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
یکم گریه کن
Germany
ناشناس
۱۴:۰۶ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
سلام کسانی ک کافی شاپ یا خرده فروشی قهوه دارن چ گناهی دارن تعطیل هستن یکماه تعطیلن ما ادم نیستیم خرج نداریم چک اجاره خانه مغازه نداریم انصاف داشته باشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
یا خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
سلام چرا وام را به مردم نمی دهید
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۳:۴۷ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
باسلام تابحال که چیزی ازدولت ندیدیم سفره ماخالی است بس است دیگرهریک روزمایک سال است برای شما چیزی نیست که حی امروزوفردامیکنیدمیدونیدگرسنگی یعنی چه حتماکه نمیدانیدچون سفره شماهاهمیشه پربوده
United States of America
ناشناس
۱۳:۴۵ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
چرا نظر من نمیذارید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۳۷ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
اونی که میخواد با این وام سو استفاده کنه واقعا به کشورش خیانت خواهد کرد این اصلا درست نیست
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۰:۳۶ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
1 میلیون وام چیه سو استفاده باشه خواهشا کلتون داغ چرت ننویسین
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۳۷ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
حمیدرضا
۱۳:۲۶ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
والا کاسبیم خوابیده تعطیلیم بیمه هم نیستیم اجاره خونه اجاره مغازه زودتر پول بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
زودتر بدن تسهیلات و کمک هارو
یک ماه دیگه که کرونا تموم شد یا از گشنگی مردیم به چه درد میخوره!
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۳:۲۰ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
سلام میخواستم به عرض شما بر سانم که دولت از پول خودمان به خودمان میدهد و سود هم می.گیرد خیلی جالب شده ضمنا حساب وکتاب مردم دست دولته و باز برای گرفتن ا میلیون سایت معرفی میکنه چرا مثل یارانه به حساب مردم نمی ریزه اون بنده خدا که اینترنت نداره باید چکار کنه
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۳:۱۶ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
اینها فکر میکنند کرونا هم مثل برجام میمونه ففط دارن زمان میخرند تا هوا گرم بشه بعد .......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
دقیقا دنبال خریدن زمان هستن تا به مردم کمک نکنن…!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
آیاسود 12درصد ربا نیست؟
آیا در زندگی مردم ربا وارد نمی شود؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
سالار خان
۱۳:۴۷ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
دوست عزیز
سرتاسر زندگی ما را بانک ها به ربا بد کردند حالا شما دنبال قاتل بروس لی هستید؟!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
سید روح الله یاسینی
۱۳:۰۱ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
با عرض سلام وخسته نباشید بنده کارگرم مستاجرم الان ۲ماه بیکارم کرایه و قسط عقب افتاده دارم بدهکارم حتی یارانه ندارم معیشتی ندارم جامانده ثبت نام یارانه هستم من باید چکار کنم باور کنید ۵هزارتومان توحساب من نیست اگه بخواید کدملی میدم هرچی خواستید چک کنید از همسرم خجالت میکشم خدا میدونه خواهش میکنم پیگیری کنید من وامثال من چطوری باید از این وام استفاده کنیم
Brazil
ناشناس
۱۳:۰۱ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
سلام ما هم کارگریم بعد شوهرم از برج 12 که بیکاره تا حالا هم سره کار نرفته یک فکری هم به حال ماها که از کار تعطیل شدیم کنید ممنون
Brazil
ناشناس
۱۳:۰۱ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
سلام ما هم کارگریم بعد شوهرم از برج 12 که بیکاره تا حالا هم سره کار نرفته یک فکری هم به حال ماها که از کار تعطیل شدیم کنید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
دنیادیدگان
۱۲:۴۸ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
هر موقع وامهای کاسبهای ساختمان پلاسکو به دستشان رسید
United States of America
ناشناس
۱۵:۱۳ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
همه مردم‌ باید قبل از تصمیم گرفتن و نظر دادن بمنبع سوال فکر کنند
Iran (Islamic Republic of)
ارسلان بهاری
۱۲:۴۱ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
بابام وام یک میلیونی را بدهید دیکه چقدر لفت می دهید نخواهید از سود بانکی اش استفاده کنید ،،،بزنید به حساب مردم نیاز دارند این کشور را خوردید تمام شده چیزی نمانده زودباش واریز کن حیا کنین مردم بدبختن نون ندارن آقای روحانی،نوبخت.
United States of America
ناشناس
۱۲:۴۰ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
بابا شما دیگه کی هستین!!
یک میلیون تومن؟؟ تازه اونم با سود ۱۲ درصد؟؟!!!
واسه همونم دست و دلتون میلرزه کی بدین!

میشینید برای خودتون حساب کتاب میکنید تورم فلان میشه نقدینگی چلان میشه و هرروز هی دست دست میکنید، خبر ندارید خیلیا توو این وضعیت هر ثانیه داره براشون با چه عذابی میگذره
Germany
ناشناس
۱۲:۲۹ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
همه میدونن که با این مبالغ دردی از مردم دوا نمیشه
ای کاش از بودجه همه شرکت های دولتی و ارگان ها یه درصد کوچیکی کم میشد و با مدیریت نظام به حساب همه مبلغ مناسبی واریز میشد
میتونست به اعتماد مردم به نظام خیلی کمک کنه
United States of America
ناشناس
۱۵:۱۷ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
احسنت با این مبالغ دردی از مردم دوا نمیشه
همه مردم‌ بایند قبل از تصمیم گرفتن و نظر دادن بمنبع سوال فکر کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
اگرمیخوان بدن که چرا اردیبهشت الان مردم گیر هستن صاحب خانه مگه صبر میکنه یا برای خرید لوازم اولیه خانه باید تا برج دیگه صبر کنن مردم فلج شدن ایران از کشورهای دیگر چه کم داردکه انها به حساب مردم پول ریختن برا امرارمعاش شان تا یک ماه دیگه انهایی که ندارن به دلیل نرفتن سر کار چه بخورن شمارا به خدا اصلاع رسانی کنید به این مسئولین بی فکر اقا یک ماه دوماه حق مردم را به خودشان بدید ده ماه دیگر را شما بخورید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
سلام مستاجرم ماهی ۵۰۰ کرایه میدم الان دوماه هست کار شوهرم آزاد هست پلمپ شده همش قرض کردیم خوردیم از کجا بیاریم به داد مردم برسید
United States of America
ناشناس
۱۵:۱۹ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
مردم به داد مردم برسن
United States of America
سجاد
۱۲:۲۵ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
کارگر ساختمانم بخدا 40روز قبل عید بیکارم روزمزد کار میکنیم نه بیمه ای داریم نه هیچی وطبق معمول این قشر از جامعه به حساب نمیاد ...خدا خودت کمکمون کن مسوولین که به فکر مردم نیستند این کمک ناچیزی هم که میگن فقط حرف میزنن تا عمل کسی چیزی ندیده
Iran (Islamic Republic of)
معصومه
۱۲:۲۲ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
به قرآن قسم با پول یارانه ام که ۹۲ هزار بود
۴۰هزار تومانش رو گوشت خریدم که ۲ بسته ش کردم
دو تا ده هزار تومان برای پسرم شیرینی کشمشی و شیرینی زبان
خریدم .
۱۰هزار سیب زمینی و پیاز و گوجه خربدم
و۲۰ هزارشو فعلا نگه داشتم که ته کیفم پول باشه
من ی زن خود سرپرست هستم که سرپرستی پسرم به عهده ی من هستش.واقعا درمونده شدم با اینهمه فشار اقتصادی و قرض و اجاره.لطف کمکمون کنید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۱۷ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
غنی ترین کشور با فقیر ترین ملت این زندگی یه زندگی خوب به همه مون بدهکاره ما گناهی نکردیم تو ایران به دنیا اومدیم؛
Germany
ناشناس
۱۲:۱۳ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
شصت یورو میدن و شصت و هشت یورو باید برگشت داده بشه
یهودی ها هم این جوری نیستند !
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۲:۱۳ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
بااین وضعیت کرونایی که مردم تو فشار مالی هستند ودرآمدی ندارن دولت اومده با سرمایه دار شریک شده وهمه اجناس را تو این چند روز گران کرده مثلا برج پاکستانی که کیسه ده کیلویی ۷۰هزار تومان بوده الان شده ۱۲۰ هزار تومان روغن وبقیه اجناس ..یعنی خیلی قشنگ دولت داره مردم رو به وسیله شرایط کرونا وگران کردن جنس عملا نابود نابود میکنه واصلا یک نفر هم نیست تو این کشور که فکر اقشار کم درامد وفقیر باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
غیر قابل نقد دیگه چه صیغه ایه یک تومن میدین بعد نقد از کارت هامون میگیرین چیکار به نحوه مصرف ملت دارین بزارین خودمون تصمیم بگیریم نقد خرجش کنیم یا نه ... بعدشم یک تومن پولی نیست منتشو میزارین
Iran (Islamic Republic of)
الهام بهاری
۱۱:۵۲ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
واقعا مسخره است آقایون دولت مددجویان بهزیستی و کمیته امداد را جز کسانی که حقوق ثابت دارند حساب می کنند
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۳:۰۶ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
سه ماهه کرایه خونه رو ندادیم یک میلیون را کی خواهند داد کرونا تموم بشه خواهند داد آیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
عجب چی بگیم دیگه...
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۴۶ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
باسلام من هیچ چی نمیگم فقط میگم برای یک پدرشرمنده شدن ازفرزندش یاخانواده چه سخته من الان نه کاردارم نه یک ریال پول بایدچه کارکنم بروم خودکشی کنم پس خانواده چه میشه توراخدایک فکری کمکی به خانواده های مثل من بکنید تابیشترازاین شرمنده نشویم
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۱:۳۷ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
سلام بنده دستفروش هستم ونزدیک. 2ماه هس هیچ درآمدی ندارم. ونه درآمدثابت ونه بیمه هستم واقعا به این وام دومیلیون نیازمندم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
ما کارگران کارگاه تولیدی حقوق اسفند را هم هنوز نگرفته ایم وکسی هم بفکر ما نیست که چطور باید زندگی را اداره کنیم کارفرما هم میگوید پول ندارم چکار کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
ما کارگران کارگاه تولیدی حقوق اسفند را هم هنوز نگرفته ایم وکسی هم بفکر ما نیست که چطور باید زندگی را اداره کنیم کارفرما هم میگوید پول ندارم چکار کنیم
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۱:۳۱ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
سلام کاش دولت سعی بیشتری در شناسایی اقشار کم درآمد داشته باشد و فقط به افرادتحت پوشش نهادهای خیریه . و کارگران و کارمندان بسنده نکند
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۱۱:۲۳ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
وقتی سطح هماهنگیتون اینقد پایینه چرا میاین رسانه ایش میکنین
Iran (Islamic Republic of)
عیسی
۱۱:۲۲ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
کشورهای دیگه بلا عوض پول میدن اینجا با سود 12 درصد
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۱:۱۸ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
هر تعداد اعلام کنند به یک بیستم وام میوهن. بقیه بودجه وام بین عده ای خاص
Iran (Islamic Republic of)
سام محمدی
۱۱:۱۶ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
من ی کارگرهستم دوماه پیش تصادف کردم وخانه نشین شدم وحالا ویروس امد کامل بیکار به همین وام من بخدا راضیم اگربدهند تشکرمی کنم. چون محتاج صدتوان هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
داداش اینترنت قطع کن حرج اینترنت شما در روز صد تومان هست
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۰۲ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
دولت با اعلام اشتباهی سایت باعث شده یارانه ما قطع بشه . چه کسی قراره به این جواب بده
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۰۲ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
دولت با اعلام اشتباهی سایت باعث شده یارانه ما قطع بشه . چه کسی قراره به این جواب بده
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی شیرازی
۱۱:۰۲ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
مردم دیگه نمیدونن چی بنویسن

تدبیر مسئولین برای ما و امیدمااااااا به مسولییین

ممنونم
Germany
ناشناس
۱۰:۵۷ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
میگم یک میلیون میشه چند دلار؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مردم
۱۳:۳۹ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
62دلار حالا ببین مردم ایران چقدر بدبختن!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
این نوبحت مخواد جندر غاز به ملت بدهد هر صغرا کبری میکنه ثبت نام بکنید نه صبر کنبد خوب حالا بلا عوض نمیخواه بدهی مثل کشورهای دیگه با سودشپ پس میگیری سیر از گرسنه خبر نداره خودشوشون خانوادشون راحت زندگی مکن دگه فکر بچه یتیم ها زن بی سر پرست نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
وام؟ یعنی مردم ارزششون یه میلیون تومن هم نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
امریکا داره هر نفری 3000دلار پول بعلاعوض میده اونوقت ما مسلمانیم داره تواین وضعیت 60دالار وام میده اونم بهره 12درصد میگره خدایا خدت کمک کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
عزیزم هر دستوری که دولت میده نیاز به بخشنامه برای ادارات وبانکها می باشد مراجعه میکنی به بانک میگن دولت یا بانک مرکزی هیچ گونه دستور وبخشنامه ای صادر نکرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
کویت کجااااااا اینجا کجاااا
Iran (Islamic Republic of)
ممد
۱۰:۰۴ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
باید ب هر نفر ۱ میلیون بدید ن ب سرپرست و هیچ پولی هم نگیرید
Iran (Islamic Republic of)
مجید تهمتن
۱۰:۰۲ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
سلام عزیز دل برادر تر بخدا بگین چه کسانی این کمک هایی که دولت تصویب می کنه گرفته؟من که5ساله بیکارم خانه بیمه حقوق حساب نقدی ندارم چرا به خانوار من تعلق نگرفته ؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
همش حرفه به ما هم ندادن کل حساب من هزار تومان نیست به من هم ندادن تازه خونه من هم اجاره است …
Iran (Islamic Republic of)
زضااق
۰۹:۴۹ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
اقا من پیک موتوری هستم .اخه سر برج ۱/۴۰۰اجاره دارم .این وضع و یک میلیون اگه اگه به من بدن کفاف کدوم چاه زندگی رو میده
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۴۰ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
پیک موتوری از تاکسی بیشتر در میاره، یه بسته معمولی تو تهران حداقل 30 تومن میگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
سلام مگه دروغ میگم که سه تابچه دارم اجاره نشین یک میلیون به کجای زندگیم میرسه الان نزدیک دوماهه دارم.
Iran (Islamic Republic of)
بابک
۰۹:۱۴ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
نهایتش برا دوهفته بیشتر یا کمتر می تونیم یه چیزای برا خوردن بخریم ،
Iran (Islamic Republic of)
رضا..
۰۹:۰۷ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
اعضای باشگاه خبرنگاران خسته نباشید یه گزارشی از مراکز تعویض پلاک کی باز میشن و وکالنتامه ها تکلیفش چی میشه تاریخشون باطل شد بدلیل تعطیلی ایو باز هزینه باید بدن
۱۲
آخرین اخبار