کسری بودجه دولت فدرال آمریکا در سال جاری میلادی شاهد رشدی ۷.۶ درصدی نسبت به پارسال بوده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، براساس آماری که روز جمعه منتشر شد کسری بودجه دولت فدرال آمریکا در نیمه نخست سال جاری در مجموع ۷۴۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار بود که افزایشی ۷.۶ درصدی را در مقایسه با سال قبل از آن نشان می‌دهد.

بر این اساس، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد: کسری از ماه اکتبر، آغاز سال بودجه‌ای دولت، تا ماه مارس ۵۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار بیشتر از مدت مشابه پارسال بود.

دولت ترامپ و دفتر بودجه کنگره پیش بینی می‌کنند که کسری بودجه امسال برای نخستین بار از سال ۲۰۱۲ از یک هزار میلیارد دلار عبور کند. این در حالی است که با توجه به بسته نجات مالی ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد دلاری که به تصویب کنگره رسیده است و با در نظر گرفتن این که پیش بینی می‌شود مخارج دولت به شدت افزایش یابد، اقتصاددانان خصوصی تخمین می‌زنند کسری بودجه امسال از دو هزار میلیارد دلار عبور کند.

مارک زندی Mark Zandi, اقتصاددان ارشد موسسه "مودیز آنالیتیکس" Moody's Analytics, می‌گوید پیش بینی می‌کند کسری بودجه امسال و همچنین سال آینده به ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد دلار برسد.

پیش از این، بالاترین کسری بودجه در دوره چهار ساله‌ای از سال ۲۰۰۹ تا سال ۲۰۱۲ زمانی روی داد که دولت آمریکا در حال هزینه کردن میلیارد‌ها دلار برای بیرون آوردن اقتصاد این کشور از عمیق‌ترین بحران از زمان رکود بزرگ مالی بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار