هواشناسی استان مرکزی از وزش باد شدید در اغلب نقاط استان خبر داد.

پیش بینی وزش باد شدید در استان مرکزیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  هوشناسی استان مرکزی با اشاره به افزایش سرعت وزش باد در برخی از ساعات پیش بینی کرد: امروز شنبه در اغلب نقاط استان سرعت وزش باد شدید خواهد بود.

با وجود عبور سامانه بارش، اما تا روز دوشنبه کماکان احتمال رشد ابر و رگبار‌های موقت بهاره در استان مرکزی وجود دارد و دمای هوا که موقتا افزایش یافته بود از امروز دمای هوا بویژه دمای کمینه کاهش خواهد یافت.

مرادی کارشناس هواشناسی استان مرکزی هم در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد با عبور سامانه بارشی طی ساعات آتی از شدت ناپایداری‌ها کاسته خواهد شد، اما کماکان امکان رشد ابر و رگبار و رعدوبرق در برخی از نقاط استان دور از انتظار نمی‌باشد.

مرادی افزود: همچنین امروز سرعت وزش باد در برخی از نقاط استان شدید خواهد بود و در برخی از نقاط بطور لحظه‌ای از ۷۰ کیلومتر بر ساعات تجاوز خواهد کرد.

او اضافه کرد: دمای کمینه هوا صبح فردا بین ۱ تا ۳ درجه کاهش خواهد یافت و در مناطق سردسیر استان به حدود صفر درجه خواهد رسید و هوای نسبتا سرد متناسب با شرایط فصلی طی روز‌های آتی تا روز چهارشنبه تداوم خواهد یافت.

کارشناس هواشناسی استان مرکزی بیان کرد: طی روز‌های آتی با عبور امواج ضعیف ناپایدار امکان رشد ابر عمدتا در ساعات عصر و اوایل شب و در برخی از نقاط بویژه نیمه شمالی استان رگبار پراکنده وجود دارد.


هواشناسی کشوری هم اعلام کرد: فعالیت سامانه بارشی امروز در بیشتر مناطق کشور (به جز هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان) ادامه دارد؛ خلیج‌فارس، تنگه هرمز و نواحی غربی دریای عمان مواج است و بارندگی در خراسان‌های شمالی و رضوی، نیمه شرقی سمنان و اصفهان، نیمه شمالی یزد و فارس، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد شدت بیشتری دارد.

فردا در شمال‌شرق، شرق، جنوب، برخی مناطق جنوب شرق و شمال غرب کشور بارش باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ در سواحل دریای خزر و دامنه جنوبی البرز شاهد بارش پراکنده باران خواهیم بود؛ در ارتفاعات برف می‌بارد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.