همزمان با افتتاح شورای حل اختلاف مستقر در ستاد دیه استان کهگیلویه و بویراحمد ۵ زندانی جرائم غیرعمد از زندان رهایی یافتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، نگین تاجی رئیس کل دادگستری این استان با اشاره به اهتمام جدی محاکم قضایی بر اجرای دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری و با بیان اینکه در حوزه حبس زدایی نیازمند اقدامات جدی تری هستیم، گفت: با توجه به سند راهبردی تحول در دستگاه قضایی اقدامات بسیار خوب و مؤثری در زمینه توجه به زندانی و زندانیان شده است که اعطای مرخصی‌ها و آمار بالای آزادی زندانیان نشان از اهتمام جدی مسؤلان قضایی به زندانیان دارد.
او افزود: یکی از اصولی‌ترین سیاست‌های جدید دستگاه قضا حبس زدایی و مجازات‌های جایگزین است، به همین دلیل به قضات تأکید شده که در این موضوع فعالیت بیشتری داشته باشند.
او با اشاره به اقدامات موثر مدیریت و مجموعه زندان‌های استان در مقوله سازماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری اظهار امیدواری کرد و بیان کرد: با استفاده از تأسیسات حقوقی مفید و مجازت‌های جایگزین حبس بستر‌های لازم به منظور اجرای بهینه کاهش جمعیت کیفری انجام شود.
در ادامه جمیاری مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کهگیلویه و بویر احمد با اشاره به آزادی ۲۹۰ زندانی جرائم غیر عمد در سال ۹۸ توسط ستاد دیه استان، ایجاد شورای حل اختلاف در ستاد دیه را در صلح و سازش طرفین دعوا در پرونده‌های زندانی و کاهش جمعیت زندانیان تاثیرگذار دانست.
گفتنی است در پایان این مراسم تعداد پنج نفر از زندانیان جرائم غیر عمد با اخذ نامه آزادی از زندان آزاد و به کانون گرم خانواده بازگشتند.

 

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.