معاون سلامت اصلاح و تربیت سازمان زندان‌های کشور گفت: در سال جاری ۸۰۰ میلیارد ریال به خانواده‌های زندانیان کشور پرداخت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، ابوالفضل حجتی پورمعاون سلامت اصلاح و تربیت سازمان زندان‌های کشور گفت: این مبلغ برای کمک به افراد مددجو در زندان‌های کشور و به خانواده‌های آنها پرداخت شد.

او بیان کرد: یکی از سیاست‌های اصلی این سازمان توانمند سازی و حرفه آموزی زندانیان در راستای کاهش اعمال مجرمانه پس از آزاد سازی است.

حجتی پور بدون اشاره به تعداد زندانیان گفت: ۲۵ درصد زندانیان کشور تحت پوشش برنامه‌های آموزشی یا توانمند سازی قرار دارند.

او گفت: علاوه بر مجرمان غیر عمد، زندانیانی که در برنامه‌های آموزشی مشارکت می‌کنند در صورت داشتن شرایط از حبس آزاد می‌شوند.

حجتی پور افزود: در کهگیلویه وبویر احمد در سه سال اخیر ۷۸۸ نفر از محکومان جرایم غیر عمد با مشارکت ستاد دیه، انجمن‌های مردم نهاد و خیرین از حبس آزاد شدند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی کهگیلویه وبویراحمد نیز در این جلسه گفت: ۲۰ زندانی جرایم غیر عمد استان با مشارکت ستاد دیه، خیرین و انجمن‌ها امروز از زندان آزاد و به آغوش خانواده‌ها بازگردانده شدند.

اسماعیل جمیاری عنوان کرد: برای آزاد سازی این افراد که ۱۶ مرد و چهار نفر خانم بودن بیش از شش میلیارد ریال در قالب حمایت مالی پرداخت شده است.

او افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۱۱ نفر از محکومان جرایم غیر عمد از جمله تصادفات، مهریه و محکومیت‌های مالی در این استان آزاد شدند.

برچسب ها: زندان ، زندانیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.