مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: کار پایش و نظارت بر پسماند‌های عفونی بیمارستان‌ها در دوران کرونا با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد جواد اشرفی مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: شیوع ویروس کرونا یکی از راه‌های انتقال این ویروس از طریق و پسماندهای عفونی بیمارستان است و باید کار نظارت و پایش بر پسماندها و پساب‌ بیمارستانی به جدیت دنبال شود.

او افزود: برای این کار نمونه برداری پساب و نظارت بر بی خطرسازی پسماندها از حالت فصلی خارج و به صورت مستمر و بدون اطلاع قبلی و سرزده از مراکز درمانی انجام گردد.

اشرفی با تاکید بر بی خطرسازی پسماندهای بیمارستانی بیان داشت: باید نظارت دقیق تری بر کار کرد دستگاه های بی خطر سازی پسماندهای بیمارستان ها انجام شود و مانع از خروج و دفن غیر اصولی پسماندهای بیمارستانی و مراکز درمانی قبل از بی خطر سازی شویم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان تصریح کرد: آزمایشگاه های معتمد هم باید پایش های خود را گسترش دهند و هماهنگ با اداره کل حفاظت محیط زیست استان، نتایج آزمایشات نمونه برداری پساب بیمارستان ها را با دقت بالا ارائه دهند.

این مقام مسئول ادامه داد: یکی از راه های مقابله با ویروس کرونا را قطع زنجیره و همچنین دفع و بی خطرسازی پسماندها است  و انجام این عمل باید با دقت بیشتری انجام شود و می بایست در انجام کارها نظارت و تلاش بیشتری داشته باشیم و به صورت مستمر از خروجی فاضلاب نمونه نیز برداری شود و جهت صحت سنجی نمونه هایی نیز توسط اداره کل مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/م
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.