یکی از مسئوولان موسسه خیریه‌ای در انگلیس با اعلام اینکه کادر درمانی این کشور اعتماد خود را به دولت در انجام کارشان از دست داده اند تاکید کرد باید از آن‌ها محافظت شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سوزانه هوئیت، یکی از مسئوولان موسسه خیریه‌ی انگلیسی رویال اوستپروسیس اعلام کرد کادر درمانی در انگلیس به دولت اعتماد ندارند.

وی افزود: «ما هم اکنون باید تمام تلاش خود را برای نشان دادن حمایت خود از کادر درمانی بیمارستان‌ها نشان دهیم. آن‌ها در خط مقدم قرار دارند و اعتماد خود را به دولت در انجام کارشان از دست داده اند.»

این مسئول موسسه خیریه‌ی انگلیسی تاکید کرد: «آن‌ها می‌توانند جان بسیاری از افراد را در بحران شیوع ویروس کرونا نجات دهند و باید از آن‌ها محافظت شود.»

این در حالی است که انجمن پزشکان انگلیس هشدار داده است پزشکان و پرستارانی که در این کشور در خط مقدم به معالجه بیماران کرونایی می‌پردازند، به دلیل کمبود بسته‌های محافظتی جانشان به شدت در خطر است.


بیشتر بخوانید: انگلیس: مردم باید در تعطیلات عید پاک در خانه بمانند


دولت انگلیس با انتقاد‌های مکرر از سوی کارمندان بخش بهداشت روبروست، زیرا به گفته آن‌ها پزشکان، پرستاران و سایر کارمندان مراقبت بهداشتی با کمبود شدید ماسک، دستکش و سایر تجهیزات محافظت شخصی مواجه هستند.

بررسی انجمن پزشکان این کشور نشان می‌دهد در اوایل ماه جاری میلادی، بیش از نیمی از کادر درمان از کمبود یا نبود عرضه تجهیزات محافظتی شکایت داشتند.

در همین حال مسلمانان انگلیس و به خصوص پزشکان مسلمان درحالی‌که ویروس کرونا جان هزاران نفر را در این کشور گرفته است در صف نخست دفاع از مردم در برابر این بیماری بودند و مبارزه مستقیم و خدمت به بیماران در داخل بیمارستان‌ها را انتخاب کردند.

رسانه‌ها و روزنامه‌های انگلیسی نظیر بی‌بی‌سی، گاردین، ایندیپندنت و دیگر روزنامه‌ها به فوت پزشکان مسلمان که در مبارزه با کرونا جان خود را هم فدا کرده‌اند، هیچ اشاره‌ای نکرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار