پیش‌بینی می‌شود تا پایان ۲۹ فروردین، ۹۵ درصد جمعیت کهگیلویه وبویراحمد در مرحله دوم طرح غربالگری سنجش شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، محمدمهدی بانشی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در خصوص مرحله اول طرح فاصله‌گذاری اجتماعی گفت: مردم در مرحله اول طرح فاصله‌گذاری اجتماعی همکاری خوبی داشتند و این همکاری خارج از انتظار بود.

محمدمهدی بانشی از همکاری مخابرات استان در زمان اجرای این طرح قدردانی کرد و افزود: با مشارکت مدیرعامل مخابرات تلفن ۱۵ هزار نفری که به آن دسترسی نداشتیم و غربال نشده بودند در اختیار ما قرار گرفت.

او با اشاره به اینکه ۹۵ درصد جمعیت استان در مرحله نخست طرح غربالگری شرکت کردند ادامه داد: کهگیلویه وبویراحمد نخستین استان کشور در آغاز مرحله دوم غربالگری قرار دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان این هفته بیش از ۹۵ درصد جمعیت استان در مرحله دوم، غربال شوند و در صورت نیاز به پزشک ارجاع داده شوند.

بانشی با بیان اینکه اگر کسی با شماره ۴۰۳۰ تماس گرفت تبلیغات نیست بلکه سربازان خط مقدم سلامت هستند که دغدغه سلامت مردم را دارند، از مردم خواست با سامانه ۴۰۳۰ همکاری کنند.

او با تاکید بر همکاری مردم در اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند گفت: امروز برخی صنوف کم خطر با دریافت کد بهداشتی از طریق سامانه وزارت بهداشت فعالیت خود را آغاز کردند و باید دستورالعمل‌های بهداشتی برای جلوگیری از گسترش بیماری را رعایت کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به نقش غربالگری در کاهش تعداد مراجعه مردم به بیمارستان‌ها گفت: در مرحله دوم غربالگری تاکنون ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر غربالگری شده‌اند که از این تعداد، پنج هزار نفر زنان باردار بوده‌اند.

 

 

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.