معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سپاه فتح این استان ۵۰ هزار ماسک در اختیار داروخانه‌ها قرار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، امام بخش قایدی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با شیوه بیماری کرونا گروه‌های جهاید از جمله بسیج سازندگی سپاه فتح برای مبارزه با شیوع بیکاری کرونا تمام قد ورود کردند و تاکنون بیش از ۵۰ هزار ماسک در اختیار داروخانه‌ها قرار داده‌اند.

او با بیان اینکه ماسک‌های تولیدی سه لایه و استاندارد بوده‌اند، عنوان کرد: واقعیت امر قبل از ورود گروه‌های جهادی همچون دیگر نقاط کشور در زمینه تامین ماسک و دستکش با مشکل روبه‌رو بودیم تا جایی که هم اکنون تعداد سهمیه ماسک n۹۵ استان از ۵۷ عدد به ۱۷۹ عدد رسیده است.

قایدی از هیچ تلاشی برای رفع کمبود‌ها در زمینه دارو، تجهیزات و کالا‌ها در مراکز بیمارستانی و درمانی دریغ نکردیم، ابراز کرد: ماسک اختصاص یافته به استان تنها در اختیار مراکز درمانی و بهداشتی قرار می‌گرفت.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: با شیوع بیماری کرونا تدابیر لازم اندیشیده شد تا جایی که کارخانه الکل یاسوج بعد از سال‌ها تعطیلی راه اندازی و الکل مورد نیاز مردم استان را تامین کردند.

قایدی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار لیتر الکل در استان توزیع شده است، بیان کرد: خط تولید شامپو و مواد شوینده به تولید ژل تبدیل شد به گونه‌ای که هم اکنون هیچ کمبودی در زمینه الکل و ژل نداریم.

او با اشاره به اینکه دستکش هنوز هم مشکل داریم و نامه نگاری برای شرکت‌های تولید کننده دستکش داشته‌ایم که سهمیه را مشخص و به ما روزانه دهند، یادآور شد: دارو‌های مورد نیاز از ابتدای شیوع بیماری کرونا تامین و در انبار‌ها ذخیره شده به گونه‌ای که این دارو‌ها پاسخگوی نیاز دو میلیون بیمار کرونایی است.
 
 
انتهای پیام/ط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.