معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: امسال پیش بینی می‌شود ۷۵۲ هزار تن گندم از مزارع استان برداشت شود.

پیش بینی تولید ۷۵۲ هزار تن گندم در استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، شهرام پرورش، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان درنشست خبری با خبرنگاران در اینستاگرام گفت: امسال در استان همدان ۴۱۰ هزار هکتار زیر کشت گندم ابی و دیم رفته است و پیش بینی می‌شود از این مزارع ۷۵۲  هزار تن گندم برداشت شود.

او با اشاره به خرید تضمینی ۴۱۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان  در سال گذشته افزود: امسال قیمت خریدتضمینی هر کیلو گرم گندم  ۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از زیر کشت رفتن ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار از مزارع استان به کشت کلزا خبر داد و افزود: پیش بینی می شود از این مزارع هم ۶ هزار  و ۳۰۰ تن کلزا برداشت شود که به قیمت ۴ هزار و ۴۶۰ تومان محصولات این مزارع به صورت تضمینی خریداری می شود .

پرورش بیان کرد: امسال سطح زیر کشت جو در استان از ۱۱۲ هزار هکتار پارسال به ۱۲۶ هزار و ۹۱۶ هکتار رسیده است و پیش بینی می شود    ۳۱۰ هزار تن جو در استان برداشت شود.

او ادامه داد: امسال در استان ۶ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت چغندر قند، و ۲۰۰ هزار هکتار هم زیر کشت سیب زمینی می‌رود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان ادامه داد: از ۵ میلیون تن کل محصولات کشاورزی استان ۴ میلیون تن محصولات باغی و زراعی است.

انتهای پیام/ا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.