با اجرای مرحله اول رزمایش کمک مومنانه استان مرکزی بیش از ۳۷۰۰ بسته معیشتی در اختیار نیازمندان قرار گرفت.

مرحله اول رزمایش کمک مومنانه استان مرکزی با کمک به ۳۷۰۰ نیازمندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله با اشاره به شروع رزمایش کمک مومنانه در استان مرکزی گفت: در مرحله آغازین این رزمایش بیش از ۳۷۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۴۰۰ هزار تومان در اختیار نیازمندان قرار گرفت.

سردار کریمی افزود: همچنین در راستای این رزمایش برای تامین نیاز‌های معیشتی افراد حاشیه نشین، کارگران روزمزد، اصناف در استان مرکزی که با تعطیلی مواجه شدند ده‌ها قربانی شامل گوسفند و گوساله ذبح و بین آن‌ها توزیع شد.

با بیان اینکه مرحله اول رزمایش کمک مومنانه از نیمه شعبان شروع و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد که اولویت این رزمایش با مناطق محروم، حاشیه نشین و افراد آسیب دیده در کرونا هستند اضافه کرد: برگزاری این رزمایش قطعا آثار و برکات فراوانی برای جامعه خواهد داشت و ما هم تلاش می‌کنیم از کلیه ظرفیت‌های موجود برای کاهش آسیب‌هایی که به واسطه کرونا ایجاد شده استفاده کنیم.

فرمانده سپاه روح الله بیان کرد: پایگاه ها، حوزه ها، دفاتر و کانون‌های بسیج در استان بستر جمع آوری کمک‌های مردمی در رزمایش کمک مومنانه هستند و همانگونه که این بستر‌ها از ابتدای کرونا عملیات‌های گندزدایی، ضدعفونی، تولید و توزیع ماسک‌های بهداشتی و تجهیزات پزشکی اقدامات خوبی انجام داده اند قطعا در این رزمایش هم به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا خواهند کرد.

او تصریح کرد: از ابتدای شروع شیوع ویروس منحوس کرونا در کشور و به تبع آن در استان مرکزی گروه‌های جهادی در راستای کمک به هم استانی‌هایی که در طول ایام مبارزه با کرونا آسیب دیده اند وارد عمل شد که به اقدامات خوبی هم دست پیدا کردیم.

سردار کریمی اظهار کرد: بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر استفاده از همه ظرفیت‌ها برای رزمایش همدلی و کمک مومنانه به مردم کلیه ظرفیت‌های سپاه استان برای تحقق این امر مهم بسیج شده اند و همه اقشار بسیج به همراه نواحی شهرستانی سپاه روح الله در کنار خیرین و جهادگران به دنبال تحقق رزمایش کمک مومنانه شروع به کار کردند.

او ادامه داد: فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک مومنانه و شکل گیری رزمایش همدلی برگرفته از آموزه‌های دینی و انقلابی است و ملت ایران در طول این چهل سال همواره نشان داده پایبند بر آموزه‌های دینی و انقلابی است و قطعا در این رزمایش در کوتاه‌ترین زمان به نیاز نیازمندان پاسخ داده خواهد شد.

فرمانده سپاه روح الله تاکید کرد: رزمایش کمک مومنانه با توکل بر خداوند متعال و با رمز یا صاحب الزمان (عج) ادرکنی، همزمان با میلاد خجسته و نورانی امام زمان (عج) در راستای اجرای مطلوب و اثربخش مرحله دوم طرح ملی بسیج مبارزه با کرونا، نهضت کمک و خدمت رسانی به هم استانی‌ها و افرادی که به دلیل شیوع این بیماری آسیب مالی دیده اند و یا مشاغل خود را از دست داده اند آغاز شده است.

انتها پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.