مهمترین حوادث استان ایلام در روز ۲۴ فروردین ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ مهمترین حوادث استان ایلام در روز یکشنبه ۲۴ فروردین ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

کشف ۱۰۰ کیلوگرم انواع گیاهان دارویی در بدره

فرمانده انتظامی شهرستان بدره از کشف ۱۰۰کیلوگرم از انواع گیاهان دارویی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ عزت الله متین فر فرمانده انتظامی شهرستان بدره گفت: شب گذشته ماموران پاسگاه انتظامی دوستان درحین گشت زنی در سطح حوزه به یک دستگاه خودروی سواری مشکوک که بلافاصله دستور ایست صادر، ولی راننده با بی توجهی زیاد به مسیر خود ادامه می‌دهد.

متین فر ادامه داد: نهایتاً با تلاش فرمانده پاسگاه دوستان، خودروی مورد نظر توقیف و مقدار ۱۰۰ کیلوگرم از انواع گیاهان دارویی ازجمله تره کوهی ، ریواس ، ونشک و غیره کشف و ۵ نفر نیز دراین رابطه دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بدره اظهار کرد: پلیس در کنار سایر دستگاه‌های متولی و حافظ منابع طبیعی اجازه جولان و دستبرد به این گیاهان دارویی و خدادادی را بدون اخذ مجوز به کسی نخواهد داد.

 

توقیف ۱۸ دستگاه خودرو در ایوان

فرمانده انتظامی شهرستان ایوان از توقیف تعداد ۱۸ دستگاه خودرو در این شهرستان در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی خبر داد.

سرهنگ سعید عالی پور فرمانده انتظامی شهرستان ایوان گفت: برای حفظ سلامت آحاد جامعه و پیشگیری از انتشار ویروس کرونا، تعداد ۱۸ دستگاه خودرو که رانندگان آن‌ها به رعایت قوانین و مقررات و مصوبات ستاد پیشگیری از انتشار ویروس کرونا بی توجه بودند توقیف و ضمن اعمال قانون به پارکینگ منتقل شدند و تعدادی دیگری خودرو نیز مشمول جریمه ۵۰۰ هزار تومانی شدند.

او افزود: با توجه به شرایط سخت موجود و جهت حفظ سلامت عمومی متأسفانه تعداد معدودی از رانندگان بدون توجه به قوانین وضع شده و توصیه کارشناسان بهداشت اقدام به تردد و مسافرت غیر ضرور می‌نمایند که با این کار سلامت خود و دیگران را به مخاطره می‌اندازند و سلامت عمومی جامعه را تهدید می‌کنند لذا پلیس با استفاده از ظرفیت و اختیارات قانونی با متخلفین و تهدیدکنندگان سلامت آحاد جامعه قاطعانه و برابر قانون برخورد می‌کند.

عالی پور بیان کرد: خودرو‌هایی که بیش از یک میلیون تومان خلافی داشته باشند ضمن اعمال قانون، توقیف و به پارکینگ منتقل می‌شوند.

او یادآور شد: امنیت و سلامت مردم اولویت اول پلیس است و برای این مهم از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند ورودی‌های شهرستان به شدت و با جدیت کنترل می‌شود و صرفاً به خودرو‌هایی که مجاز به تردد می‌باشند مجوز تردد داده می‌شود و رانندگانی که به قوانین و مقررت وضع شده را رعایت نکنند اعمال قانون می‌شوند.

 

دستگیری سارقان احشام در مهران

فرمانده انتظامی مهران از دستگیری سه سارق احشام و کشف دو فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ قدرت الله شهبازبیگی فرمانده انتظامی مهران گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت احشام در شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

او افزود: سرانجام با تلاش شبانه روزی مأموران پلیس آگاهی در این رابطه ۳ متهم شناسائی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.

شهبازبیگی با اشاره به اعتراف ۲ فقره سرقت احشام در فرآیند تحقیقات پلیسی از آن‌ها یادآور شد: متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی و با قرار بازداشت روانه زندان شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان مهران در پایان از دامداران خواست از فروش احشام به شیوه‌های نامتعارف خودداری کنند و در صورت مشاهده افراد مشکوک در حوالی دامداری خود موضوع را از طریق سامانه تلفنی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

۱۰ واحد تولید مصالح ساختمانی غیر استاندارد در ایلام پلمب شد

مدیرکل استاندارد ایلام از پلمب ۱۰ واحد تولید مصالح ساختمانی غیر استاندارد در ایلام طی سال گذشته خبر داد.

مهناز همتی مدیرکل استاندارد ایلام گفت: سال گذشته ۱۰ واحد تولید مصالح ساختمانی غیر استاندارد در ایلام پلمب شده است.

او اظهار کرد: این واحد‌های تولیدی به دلیل نداشتن پروانه، عدم رعایت استاندارد‌ها و بی توجهی به دریافت اخطار‌های متعدد در خصوص رفع نواقص، پلمپ و به مراجع قضایی معرفی شدند.

مدیرکل استاندارد ایلام با بیان اینکه استاندارد سازی محصولات و تولیدات مصالح ساختمانی ضروری است، افزود: شاخص کیفیت ساختمان‌ها را می‌توان بر حسب نوع سازه و کیفیت مصالح ساختمانی به کار رفته در آن‌ها مورد ارزیابی قرار داد و این مهمترین عامل مقاومت و ایستایی ساختمان‌ها در مقابل عوامل خارجی و تهدیداتی مانند زلزله است.

همتی، هرگونه تولید و عرضه مصالح ساختمانی غیراستاندارد را خیانت در حق مردم و مصرف کنندگان برشمرد و یادآور شد: اداره کل استاندارد استان ایلام با جدیت و بدون کمترین اغماض، با متخلفان و تولید کنندگان محصولات فاقد کیفیت برخورد می‌کند.

او از معرفی ۸۶ فقره پرونده حقوقی واحد‌های متخلف ایلام به مراجع قضایی استان (تعزیرات حکومتی و دادگستری) در سال گذشته خبر داد و تاکید کرد: این اداره کل با جدیت و قاطعیت در تمام حوزه‌های مربوطه نظارت و پیگیری خواهد داشت.

مدیرکل استاندارد ایلام از جعل علامت استاندارد چهار واحد تولیدی در مناطق مختلف استان خبر داد و ادامه داد: این واحد‌های تولیدی به علت سوء استفاده از علامت استاندارد به صورت جعلی و سایر تخلفات قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

همتی اضافه کرد: با بازرسی‌های انجام شده توسط کارشناسان این اداره کل در سال گذشته هشت مجموعه تجهیزات شهربازی غیر استاندارد که مغایر با حقوق شهروندی و سلامت و ایمنی مردم بود با دستور دادستان و همکاری پلیس اماکن پلمب شده است.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.