حکیم‌زاده گفت: با توجه به نقدهایی وارده به برگزاری آزمون هماهنگ پایه ششم و شرایط فعلی امکان لغو این آزمون وجود دارد.

به گزارش خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی در برنامه عصر خانواده با اشاره به تمهیدات آموزش و پرورش برای آموزش دانش آموزان در ایام تععطیلی مدارس بیان کرد: در کوتاهترین زمان ممکن همکاران آموزگار ما به صورت جهادی پای کار آمدند همچنین صداوسیما هم همکاری بسیار خوبی با ما داشت و خوشبختانه دانش آموزان به طور همزمان در سطح استان‌ها و مناطق کشور از آموزش بهره‌مند شدند.

او ادامه داد: در مناطق عشایری، روستایی و مناطق دور افتاده راهبران آموزشی ما بسته‌های آموزشی تهیه کردند و درب منازل کردند که این اقدامات با رعایت نکات بهداشتی بود؛ اخیراً هم با توجه به لزوم وجود یک برنامه منسجم برای نظارت بر عملکرد دانش آموزان برنامه‌ای تدوین شد.

معاون آموزش ابتدایی درباره وضعیت دانش آموزان کلاس ششمی گفت: با توحه به فرآیند کیفی توصیفی نقد‌هایی به آزمون هماهنگ دانش آموزان این پایه بود که با توجه به شرایط فعلی و بازخور‌های گذشته ممکن است این آزمون برگزار نشود.

حکیم‌زاده با اشاره به راهاندازی شبکه شاد بیان کرد: برای آموزش و پرورش بسیار اهمیت دارد تا بستری مناسب در اختیار دانش آموزان قرار گیرد که کاربرد آموزشی داشته باشد و اقدامات خوبی هم در این زمینه انجام شد.

او ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در این برهه اقدامات ارزشمندی را در حوزه آموزشی داشته است و همانطور که اقدامات خودجوش و قابل توجهی در بخش‌های مختلف کشور شاهد بودیم در عرصه آموزش و پرورش هم عملکرد بهتری نسبت به بسیاری از کشور‌های دنیا داشتیم.

معاون آموزش ابتدایی درباره نقش خانواده‌ها در این شرایط زمانی برای آموزش دانش آموزان گفت: خانواده‌ها به عنوان شرکای تعلیم و تربیت نقش مهمی در تعلیم و تربیت دارند علاوه بر آن به هیچ وجه نگران آموزش فرزندان خود نباشند، چراکه اولویت اصلی سلامتی است و هر موضوعی به جز آن جایگزینی دارد.

حدود ۸۰ درصد از محتوای آموزشی تدریس شده است

حکیم‌زاده ادامه داد: در شرایط فعلی حدود ۸۰ درصد از محتوای آموزشی تدریس شده است و اطمینان می‌دهیم آموزش و پرورش تمام راه‌هایی که برای یادگیری دانش آموزان نیاز است به کار خواهد گرفت.

او تصریح کرد: تا زمانی که سال تحصیلی ادامه دارد از تمام بستر‌ها در مدارس برای آموزش دانش‌آموزان استفاده خواهد شد و تمام معلمان تلاش دارند تا در ابتدای سال تحصیلی آینده مشکلی بابت یادگیری دروس امسال وجود نداشته باشد و بعد از تفهیم این مطالب دروس جدید شروع می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی در پاسخ به گلایه‌های مبنی بر پرداخت هزینه برای استفاده از شبکه شاد بیان کرد: هیچ هزینه‌ای از خانواده‌ها بابت استفاده از این شبکه گرفته نمی‌شود علاوه برآن مشکلات فنی روزانه بررسی شده تا مشکلات کار رفع شود.

حکیم‌زاده تاکید کرد: با توجه به برنامه‌های در نظر گرفته شده این تهدید موجود برای آموزش و پرورش به فرصت تبدیل شد و حتی در بحران‌ها می‌توانیم از شرایط موجود بیشترین استفاده را داشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
سلام. ما هنرستانی هادر کلاسهای غیرحضوری شبکه شاد شرکت کردیم و چند برابر هزینه اینترنت معمول، هزینه کردیم و کار عملی فرستادیم و نمره قبولی هم گرفتیم.ولی مدیر هنرستان پروین اعتصامی منطقه17شهرتهران می گوید باید در مدرسه دوباره همان کارها راامتحان حضوری بدهیم.آخر چرا؟شما را به خدا کمک کنید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
سر کار خانم اون مبلغی که همکاران و خانواده هابابت خرید بسته اینترنتی میپردازند اگر هزینه نیست چی هست.....البته معلمان و همکاران در تحت هیچ شرایطی دانش آموزشان را فراموش نمیکنندو ایثار گرانه وظیفه ای که بعضی حتی اَداش راهم نمیتونند در بیارند به نحو اَحسن اَنجام میدهند...