عضو شوراى شهر کلانشهر اهواز به نحوه حضور خود در غسالخانه و تغسیل اموات کرونایی پرداخت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الإسلام موسی پور عضو شوراى شهر کلانشهر اهواز اصل ماجرای انتشار عکس غسل که از سوی یکی از همکاران شهرداری منتشر شد را توضیح داد.

او گفت: ابتدای بروز بحران کرونا سردرگمی خاصی در رابطه با تجهیز اموات بوجود آمد فتوای حضرت آقا در خصوص غسل همه مومنین و به خصوص نماینده، ولی فقیه را نسبت به این امر حساس کرد.

 حجت الإسلام موسی پور بیان داشت:، اما با توجه به پورتکل‌های بهداشتی سازمان آرامستان مدتی گذشت تا توانست با زحمت فراوان محمودی مقدمات بهداشتی و شرعی غسل را فراهم کند.

عضو شوراى شهر کلانشهر اهواز تصریح کرد: چند نفر از عزیزان طلاب جهادی هم برای کمک آمدند و در کنار غسال‌های رسمی شروع به غسل کردند، اما بعد از چند روز شورای تامین بر اساس دغدغه‌های بهداشتی جدید دستور توقف داد و شرط کرد حتما غسال‌ها در حین انجام غسل (حدود ۱۰ روز) و بعد از آن ۱۴ روز در یک مکان مجزا قرنطینه شوند.

این مقام مسئول ادامه داد: این شرایط را خیلی سخت کرده بود و لذا با پیگیری که از حجت الاسلام موسوی فرد انجام شد ترتیب یک جلسه فوری با استاندار گذاشت و الحمدلله شرط قرنطینه برداشته شد و البته  رعایت کامل الزامات بهداشتی سختگیرانه و تست کرونا هم به شرایط اضافه شد. فرآیند پیگیری‌ها حدود سه الی چهار روز در تغسیل متوفیان توقف ایجاد کرده بود.

او گفت:، چون یک مقدار ضریب ریسک بالاتر رفته قبل از اینکه چنین دستوری را به غسال‌های رسمی بدهیم و یا از طلاب جهادی دعوت مجدد شود خودمان دست به کار شویم که محمودی هم استقبال کردندو به هر حال وقتی ساختار رسمی می‌تواند کار کند چرا وقت عزیران جهادی باید گرفته شود و جا‌های دیگری هم برای خدمت بود و اگر بنا باشد طلاب جهادی وارد این کار شوند برای من طلبه به طریق اولی بسیار شرمندگی دارد که فقط ناظر باشم چرا که بنده علاوه بر جایگاه طلبگی، مسئول و نماینده مردم هم به شمار می‌آمدم و جز تکالیف مصرح در قانون هم است.

این مقام مسئول گفت: اصلا کار شاقی نکردم از قضا میتی که هم غسل داده شد کسی بود که سال‌ها در کسوت آتش نشانی شهرداری ایثارگرانه به مردم خدمت کرده بود و ریاست سازمان آتش نشانی علاوه بر رئیس آرامستان شخصا از بنده درخواست تعجیل در حل مشکل تغسیل را داشتند و بنده علاوه بر پیگیری‌های اداری در هماهنگی با ریاست شورا عملا وارد این کارزار شدم.

حجت الإسلام موسی پور اظهار داشت: دوستان زیادی جهت غسل اموات اعلام آمادگی کرده بودند و اینگونه نبوده که، چون غسال حاضر نبوده تجهیز اموات معطل شده بلکه به خاطر رعایت مسائل بهداشتی و اختلافات پیش آمده چندروزی غسل متوقف شد.

عضو شوراى شهر کلانشهر اهواز افزود: تمام این اتفاقات در شرایطی بود که شورا عملا تعطیل بود و دسترسی خاصی جز به دوستان حوزوی و بیش از همه سیدجعفر موسوی که زحمات فراوانی را هم کشیدند نداشتم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.