فرمانده سپاه استان کرمانشاه گفت در خصوص کمک‌های ضورت گرفته توسط نیرو‌های سپاه و بسیج به مردم در ایام کرونا گفت: حدود ۱۵ هزار بسته حمایت به ارزش بیش از ۵ میلیارد تومان تهیه و در بین خانواده‌های نیازمند توزیع شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: جمع‌آوری و شناسایی جامعه هدف دو مساله مهمی است که در این طرح از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در نظر داشت که تنها سه نهاد کمیته امداد، هلال احمر و بسیج مجوز جمع‌آوری کمک‌های مردمی را دارند و از طرفی پایگاه‌های مقاومت در تمامی سطح روستا و محلات شهر دارای پایگاه بوده و توان شناسایی افراد نیازمند را دارند.

بهمن ریحانی یادآور شد: در شرایط فعلی ما درگیر یک جنگ جهانی در مقابل یک ویروس هستیم و اگر بتوانیم سربلند از این مبارزه بیرون بیاییم می‌توانیم کمک‌های بسیار زیادی به مستضعفان جامعه داشته باشیم، چرا که اقشار کم‌برخوردار و مستضعفان جامعه در تمامی شرایط حامی اصلی این انقلاب و نظام بوده‌اند و باید در این شرایط به نحو احسن به آن‌ها کمک کنیم.

او با تشریح برخی از اقدامات صورت گرفته در بسیج استان، گفت: در همین راستا حدود ۱۵ هزار بسته حمایت به ارزش بیش از ۵ میلیارد تومان تهیه و در بین خانواده‌های نیازمند توزیع شده است.

ریحانی یادآور شد: جامعه هدف در جمع‌آوری کمک‌های مردمی بسیار مهم است و باید کمک‌های مردم به دست اهل آن برسد، باید توجه داشت که پایگاه‌های مقاومت بسیج در هر اداره، ارگان، محله و روستایی هستند و می‌توانند جامعه هدف را به درستی شناسایی کرده و جهت رسیدن کمک‌های مردمی به اهل آن موفق باشند.

او با بیان مطلب که برخی از افراد در زمان زلزله به کمک مردم پول جمع‌آوری کردند و به نام خود خرج کردند، گفت: در زمان زلزله شاهد بودیم که برخی افراد و یا سلبریتی‌ها اقدام به جمع‌آوری پول‌های از طریق مردم کرده و به نام خود خرج کردند و سرنوشت بخشی از این مبالغ هنوز نامشخص باقی‌مانده است.


سردار محمدنظر عظیمی امشب در جلسه قرارگاه مواسات و همدلی که در راستای لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری به ریاست آیت‌الله علما نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: برای مدیریت کمک‌های مردمی باید متولیان امر محدود شده و جامعه هدف به نحو احسن شناسایی شود.

او بیان کرد: در بحث کمک‌های مردمی در زمان زلزله این تجربه را کسب کردیم که اگر می‌خواهیم شرایط را به نحو احسن مدیریت کنیم باید متولیان امر را کاهش داده و به بهترین نحو جامعه هدف را شناسایی کرده و کمک‌های مردم را به سمت آن‌ها هدایت کنیم.

فرمانده قرارگاه نجف اشرف نیروی زمینی سپاه، یادآور شد: در صورتی که کمک‌های مردمی به درستی هدایت نشود شاهد تبعات بسیار بدی در سطح جامعه خواهیم بود به همین دلیل به نظر می‌رسد بهترین نهاد برای شناسایی جامعه هدف و هدایت کمک‌های مردمی بسیج و پایگاه‌های بسیج است.



انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.